شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

نقد و بررسی «در جستجوی فریده» در سالن سینماحقیقت

فیلم مستند «در جستجوی فریده»

سینماپرس: برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» به نمایش فیلم مستند «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطائی اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطائی اختصاص یافته است.

این فیلم مستند از ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه ششم خردادماه ۹۷ در سالن سینماحقیقت به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور آزاده موسوی و کوروش عطائی کارگردانان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و مصطفی جلالی‌فخر منتقد مهمان مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.

«در جستجوی فریده» درباره‌ زنی به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا (ع) رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به هلند برده می‌شود. فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی‌ است از راه دور جست‌وجویی را برای پیدا کردن خانواده‌ واقعی‌اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی‌اند خانواده‌ واقعی او هستند، ملاقات کند ...

این فیلم برنده‌ چهار جایزه از یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شامل جایزه هنر و تجربه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی، جایزه ویژه دبیر جشنواره شده است.

عوامل تولید مستند ۸۸ دقیقه‌ای «در جستجوی فریده» عبارتند از کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، صدابردار: حسن شبانکاره، تدوینگر: حمید نجفی‌راد، صداگذار: انسیه ملکی، موسیقی: افشین عزیزی، طراح پوستر: علی باقری، مدیر تولید و عکاس: شاهین دانشفر، دستیار کارگردان: صدف صادقیان‌پور، تهیه‌کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

عموم علاقه مندان برای تماشای فیلم مستند «در جستجوی فریده» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه ۶ خردادماه به سالن سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.