شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

بازیگر فیلم های هیچکاک مدل جواهرفروشی شد

تیپی هدرِن

سینماپرس: «تیپی هدرِن» بازیگری که سابقه ایفای نقش اصلی در آثار هیچکاک را در کارنامه دارد، در دهه هشتاد زندگی به تبلیغ جواهرآلات می پردازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، «تیپی هدرِن» هنرپیشه نقش اصلی فیلم‌های آلفرد هیچکاک همچون «پرندگان» و «مارنی» از آن سطح هنرپیشگی به ایفای نقش‌های آگهی جواهرفروشی گوچی رسیده است اما در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد.

هدرِن در مورد نگرش هنری‌اش می‌گوید: من در هیچ کاری مینیمالیست نیستم. من حتی الان در کار تبلیغاتی جواهراآلات با طرح و نقش و رنگ تنوع ایجاد می‌کنم و با اینکه در دهه هشتاد زندگی‌ام هستم لیکن نمی‌گذارم سن و سال بالا بر کارم تاثیر منفی بگذارد.  

هدرن به عنوان یکی از زن‌های بلوند معروف فیلم‌های هیچکاک در فیلم «پرندگان»(۱۹۶۳) و «مارنی»(۱۹۶۴) در نقش اصلی ظاهر شد. این هنرپیشه اما حالا در ۸۸ سالگی از قرار گرفتن در کانون توجه اجتناب می‌کند و در ویلایی در ۴۰ مایلی لس‌آنجلس، مرکزی برای نگهداری حیوانات ایجاد کرده و از سال ۱۹۷۶ تا کنون در این مکان زندگی می‌کند.

اما زمانیکه کمپانی گوچی به او نقشی در فیلم تبلیغاتی‌اش پیشنهاد داد هردن گفت که هیجان‌زده شده و آنهم تنها به یک دلیل که کمپانی‌های بزرگی همچون گوچی به ندرت از یک هنرپیشه کهنسال برای فیلم‌هایشان بهره می‌برند.

هدرن در مورد این پیشنهاد گفت: خلاقیت گوچی را برای اینکه به فکر من بوده‌اند تحسین می‌کنم و بابت این پیشنهاد قدردانی می‌کنم.

جالب اینجاست که هیچکاک برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ هدرن را در یک تبلیغ تلویزیونی دید و او را برای فیلم «پرندگان» انتخاب کرد.

تیپی هدرن بازیگر آمریکایی زاده ۱۹ ژانویه ۱۹۳۰ در نیو اولم، مینه‌سوتا است. وی از سال ۱۹۶۱ میلادی وارد سینما شد و در سال ۱۹۶۳ میلادی در فیلم دلهره آور «پرندگان» ساخته آلفرد هیچکاک ظاهر شد و در فیلم بعدی هیچکاک به نام «مارنی» در کنار «شان کانری» ایفای نقش کرد. تیپی هدرن در سریال‌های خیال باطل،  جسور و زیبا و آرلیس،  قلب من هاکبی هم ایفای نقش کرده است.

او در کتاب زندگینامه‌اش که در نوامبر ۲۰۱۶ سال منتشر شد ادعا می‌کند که هیچکاک، بارها به او پیشنهاد آمیزش جنسی داده است. اما این ادعا توسط کسانی که هیچکاک را از نزدیک می‌شناخته یا با او کار کرده‌اند به شدت رد شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.