سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

تحریم افطاری رئیس جمهور توسط اهالی فرهنگ و هنر؛

نه هنرمندان به حسن روحانی ۳ سال قبل از ۱۴۰۰/ وقتی سیاست های غلط دولت صدای سلبریتی های حامی خود را نیز در می آورد!

حسن روحانی

سینماپرس: از عصر روز گذشته توسط بسیاری از چهره های شاخص سینما، تلویزیون، موسیقی و... موج گسترده ای در فضای مجازی آغاز شد که دامنه این موج وسیع همچنان ادامه دارد و هر لحظه به ابعاد آن افزوده می شود، بسیاری از هنرمندان مطرح که به مراسم افطاری رئیس جمهور که قرار است ۹ خرداد در سالن اجلاس سران برگزار شود دعوت شده بودند با ایجاد کمپینی با عنوان «#ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت» سیاست های اقتصادی دولت را به شدت مورد انتقاد و نکوهش قرار دادند و از رئیس جمهور خواستند بودجه هنگفت این مراسم را صرف مردم فقیر کشور که در شرایط بغرنج به سر می برند بکند!

به گزارش سینماپرس ضیافت های افطاری حسن روحانی که پیش از این با حضور گسترده هنرمندان و چهره های سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی و... خبرساز می شد، حالا با رد دعوت تعدادی از چهره های شناخته شده وارد شکل تازه ای شده است. حسن روحانی که تا همین سال گذشته و در ایام انتخابات ریاست جمهوری توانسته بود با وعده ها و شعارهای متعدد چهره های شاخص هنری را به سوی خود جذب کند حالا با سیل انتقادات از سوی همان هنرمندانی روبرو شده که پیش از این برای رئیس جمهور شدن وی دست به هر اقدامی می زدند!

سیاست های به شدت غلط فرهنگی و اقتصادی حسن روحانی باعث شده تا کشور به طرز بی سابقه ای دچار بحران شود؛ وضعیت بسیار وخیم معیشتی تعداد کثیری از هم وطنان و از سوی دیگر محدودیت های گسترده ای که دولت وی عامل اصلی آن است باعث شده تا اغلب کسانی که تا سال قبل او را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری می دانستند اینک پشیمان، افسرده حال و درمانده شوند.

روز گذشته آناهیتا همتی اولین هنرمندی بود که پیشگام راه اندازی کمپین علیه مراسم افطاری تشریفاتی حسن روحانی که برای آن بودجه های هنگفتی صرف می شود شد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من به افطاری شما نخواهم آمد. سفره ما مردم ایران روز به روز خالی تر می شود. بیماری و فقر در استان های سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر می شود. وضعیت زلزله زده ها، سال های سال به همین منوال باقی مانده است!  واقعا در چنین شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم‌ می کنیم، در حالی که کوچکترین اعتراضی هم سرکوب می شود، برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمیدانم.»

این اتفاق باعث شد تا تعداد کثیری از چهره های مطرح دیگر حوزه فرهنگ و هنر نیز به کمپین تحریم مراسم تشریفاتی افطاری رئیس جمهور بپیوندند که هر لحظه به تعدادشان افزوده می شود به نحوی که تاکنون هنرمندانی همچون: پرویز پرستویی، فاطمه گودرزی، مهناز افشار، شهره سلطانی، برزو ارجمند، بهاره رهنما، علی جلیلوند، وحید جلیلوند، شهرام لاسمی، امیرحسین رستمی، حمیدرضا آذرنگ، شیلا خداداد، مازیار میری، سپیده گلچین، بهار ارجمند، سارا بهرامی، امیر سیدزاده، مریم بوبانی، فلور نظری، مریم دوستی، احسان کرمی، پرستو گلستانی، آناهیتا همتی، مهرناز دبیرزاده، مجتبی نجفی ثانی، رامین اوحدی و... به این کمپین پیوسته اند و پیش بینی ها حاکی از آن است که تا فردا شب یعنی زمان مراسم افطار  به این تعداد افزوده شود.

واکنش های هنرمندان تا این لحظه اشکال متفاوتی داشته است؛ به عنوان مثال بهاره رهنما در صفحه شخصی خود نوشت: «آقای روحانی، وقتی سفیر پویش آزادسازی زنان زندانی شدم گفتند ریاست جمهوری حتی یک ریال هم توان کمک به این طرح را ندارد، بعد رسیدن کارت دعوت افطاری شما که گمان می کردم در شرایط سخت امسال قطعاً برگزار نمی شود، فکر کردم که این مبلغ قطعاً بیش از یک ریال را اگر امسال به آزادسازی این زنان زندانی مالی کمک می کردید چقدر پسندیده تر بود، ای کاش امسال مشاوران تان بیشتر فکر می کردند!»

مریم بوبانی نیز در این باره نوشت: «سال ها است که دعوت می شوم و سال ها است که نمی روم. هر سال هزار دلیل داشتم امسال هزاران دلیل!»

شیلا خداداد نیز در همین راستا اینطور نوشت: «جناب آقای رئیس جمهور باز چه کمکی از ما برمی آید؟ باز هم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟ برای کوچک تر شدن سفره مردم یا گران تر شدن دلار یا بی اهمیتی به کودکان بدسرپرست یا کودک آزاری یا کمبود و گرانی دارو و یا مواد مخدری که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد؟ من به عنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم و در این ضیافت شرکت نخواهم کرد چرا که صبح پنجشنبه می خواهم باز در چشمان هم وطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم، تنعم از سفره پربرکت الهی! جمله عجیبی است.»

سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما نیز با انتقاد شدید از حسن روحانی نوشت: «آقای رئیس جمهور سلام؛ امسال هم طبق معمول کارت دعوتتان رسید و باز هم من طبق معمول همسو و هم جهت با دیگر هنرمندان در اعتراض به گرانی و تورم، فساد و رشوه، سلب حقوق اولیه شهروندی، عدم ایفای تعهدات جنابعالی به شعارهای انتخاباتی که منجر به حمایت و رأی من و همکارانم به شما شد، دست و پنجه نرم کردن بخش زیادی از مردم کشور با گرسنگی و فقر، بی توجهی به خواسته های هنرمندان و... به مجلس مذکور نخواهم آمد. امیدوارم صدای اعتراض مرا بشنوید و برای عموم مشکلات کشور که نمونه های آن ذکر شده چاره اندیشی کنید.»

فلور نظری نیز نوشت: «سلام آقای رئیس جمهور به هزاران دلیل به افطاری امسال شما نمی آیم و فقط اکتفا می کنم به ذکر چند دلیل؛ در شرایطی که سفره هم وطنانم خالی است و شرایط سخت و غیرقابل تحملی را ناچارا با صبوری می گذرانند در شرایطی که همکارانم ممنوع الکار، ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و یا ممنوع الورود هستند و بسیاری خانه نشین و فراموش شده و بیکارند و دلمان از این اتفاقات پاره پاره است، در شرایطی که به وعده های تان عمل نکردید و توضیح هم نمی دهید ما به افطاری نخواهیم آمد».

نظرات

  • محمودی ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۸:۴۶
    1 0
    خدا وکیلی اینا نود درصدشون هنرمند که نیستند هیچ یک مشت افراد الکی اند که می خواهند برای رئیس جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کنند! این عوامفریبی و خودنمایی سلبریتی ها را جدی نگیرید روی این جماعت خوش نشین الکی مطلقا نمی توان حساب کرد.
  • ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۸:۳۸
    0 0
    این سلبریتی ها توهین به شعور ایرانی هستند لطفا اینها رو بزرگ نکنید خیلی حقیرند.
  • ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۰:۴۴
    0 0
    حالا که دلار گران شده و سفر خارجشون پر هزینه ٬ به فکر تحریم افطاری افتاده اند ، تو که بچه تو در کانادا و امریکا بدنیا می اوری و پول کمک به زلزله زدگان را بالا میکشی دل سوزی تو برای مردم پشیزی ارزش نداره ، دوباره هم برای انتخابات بعدی مزدور جیره خور پاچه خوار دوستان سیاسی تان می شوید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.