دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

سعید داخ:

تئاتر این روزها تبدیل به بیزینس شده است

سعید داخ

خبرگزاری میزان: بازیگر فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" گفت: کسانی که به تئاتر به چشم کاسبی نگاه می کنند به هر نحوی می خواهند تماشاگر را به سالن بکشانند. اینها به هر قیمتی می خواهند مخاطب جمع کنند و این باعث شده تا دیگر نفس تئاتر از بین برود.

سعید داخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص فعالیتهای اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر و در سال ۹۷ هیچ پیشنهادی از سینما یا تلویزیون را قبول نکردم زیرا مشغول تمرین نمایشی هستم که خود کارگردانی می کنم.

وی درباره مضمون و نام این تئاتر اضافه کرد: این نمایش با نام "سیندرلا" تمرینات خود را از ابتدای سال آغاز کرده و به امید خدا مرداد ماه امسال در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه خواهد رفت. این نمایش توسط هنرجویان و جوانان روی صحنه می رود زیرا من از بازیگر چهره در تئاتر استفاده نمی کنم.

بازیگر فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" درباره حضور چهره های سینمایی در تئاتر تاکید کرد: به نظر من حضور بازیگران چهره به ما لطمه ای نمی زند و ورود این بازیگران چهره به تئاتر جای کسی را تنگ نمی کند. بازیگری سینما و تلویزیون ندارد هر چند تئاتر بسیار سخت تر است.

وی مشکلات این روزهای تئاتر را تبدیل شدن این هنر به بیزینس خواند و افزود: هنر تئاتر این روزها تبدیل به بیزینس شده است. مشکل امروز تئاتر ما ورود بازیگران چهره به تئاتر نیست بلکه کسانی هستند که این هنر را به بیزینس تبدیل کرده اند.

بازیگر فیلم "گل نساء" در همین راستا ادامه داد: کسانی که به تئاتر به چشم کاسبی نگاه می کنند به هر نحوی می خواهند تماشاگر را به سالن بکشانند ولی تئاتر جای کاسبی کردن نیست. اینها به هر قیمتی می خواهند مخاطب جمع کنند و این باعث شده تا دیگر نفس تئاتر از بین برود.

وی درباره افزایش روزافزون کمدی های سطحی در تئاتر ایران تاکید کرد: اگر قرار است تماشاگر به تئاتر بیاید که بخندد خب می تواند تئاتر آزاد ببیند. تئاتر زیر سایه بیزینسی شدن در حال نابودی است.

داخ با اشاره به رعایت زمان اجرا توسط گروه های جوان خاطرنشان کرد: به نظر من گروه های جوان باید زمان اجرای درستی در نظر بگیرند که با کارهایی که پرچهره هستند همزمان نشوند. چون همین دلیلی می شود که کارشان نفروشد. این فقط مختص به تئاتر نیست و شما در سینما هم می بیند که برخی فیلم‌ها قربانی همزمانی با اکران آثار پرفروش می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.