جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

نظام فرهنگی ما نسبت به شعر بی‌توجه و بی‌برنامه است

مصطفی محدثی خراسانی

سینماپرس: یک شاعر با انتقاد از بی توجهی مسئولان فرهنگی به شعر و ادبیات، بر نقش موثر دیدار سالانه با رهبر انقلاب اسلامی در ایجاد شوق و انگیزه در شاعران تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی محدثی خراسانی، شاعر، با اشاره به تأثیر جلسات شعر نیمه ماه مبارک رمضان که همه‌ساله با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، گفت: این جلسات منجر به رونق شعر پس از انقلاب شده است. وقتی نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که نظام فرهنگی ما نسبت به شعر بی‌توجه و بی‌برنامه است، هر پیشرفتی که در حوزه شعر رخ داده به‌قطع یقین متکی به عشق و ارادت شاعران بوده است. اگر این دیدار سالانه نبود، همین مقدار توجهی را که نظام فرهنگی ما به شعر دارد، نداشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، این جلسه سهم چشمگیری در ایجاد شوق و انگیزه میان جامعه ادبی به‌ویژه میان شاعران انقلاب و شاعران جوان داشته است، در واقع این جلسات موتور محرک شعر از این سال تا سال آینده است؛ چه خود این جلسه و چه نتایجی که این دیدار میان جوانان دارد؛ از ایجاد شوق و انگیزه میان شاعران جوان گرفته تا تلاش شاعران برای راه یافتن به این جلسه در سال‌های بعد، همه این‌ها مؤثرترین جمعی است که شاعران گرد هم جمع می‌شوند.

محدثی خراسانی با بیان اینکه برگزاری جلسات دیدار شاعران با رهبر انقلاب برکات زیادی برای خود او به‌عنوان یک شاعر داشته است، یادآور شد: شرکت در این جلسه موجب انگیزه برای هر شاعری است. شرکت در چنین فضای پرمهر و سرشار از محبت به شاعران انگیزه می‌دهد.

به‌گفته این شاعر؛ دور از انتظار است که یک چهره سیاسی و مذهبی تا این اندازه ظریف و دقیق و با اشراف در حوزه ادبیات وقت بگذارند و شاعران و جامعه را به اهمیت شعر و نقش تاریخی آن در فرهنگ‌سازی سوق دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.