شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» مشخص شد

سینماحقیقت

سینماپرس: زمان برگزاری دوازدهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و نهمین جایزه شهید آوینی اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام کرد: دوازدهمین دوره این رویداد بین‌المللی سینمای مستند ایران از ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» که شامل مقررات عمومی، بخش‌های تفکیک ‌شده‌ جشنواره، جوایز، گاه‌شمار، فرم شرکت و چگونگی ثبت‌نام روی وب‌سایت جشنواره می‌شود، پس از پایان ماه رمضان و در تیرماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: نهمین دوره‌ جایزه شهید آوینی که بخش ویژه‌ این جشنواره بوده و مختص نمایش فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است نیز در همین مقطع زمانی برگزار خواهد شد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی از اصول و اهداف برپایی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.