دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

مشکل کیفیت آثار هنری به دلیل مسائل مالی است

افسانه ناصری

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «کسانی هستند که با عنوان تهیه کننده وارد سینما می‌شوند و خود نیز یک نقش خیلی خوب را صاحب و بازی می‌کنند.»

به گزارش سینماپرس، افسانه ناصری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با یک خبرگزاری درباره فعالیت‌هایش گفت: چندی قبل برای بازی در سریال "حکایت کمال" قرارداد بسته‌ام اما بازی من هنوز شروع نشده است و پیشنهاد دیگری نیز ندارم. 

وی درباره وضعیت بازیگری و فاصله گرفتن از حال و هوای گذشته اظهار کرد: وجود بازیگران ضعیف و تهیه کنندگانی که نقش ها را به نابازیگران می‌دهند باعث فاصله زیاد وضعیت بازیگری امروز از گذشته شده است. یک اثر خوب از فیلمنامه شروع می‌شود، قبلا نویسندگان متن آثار را با حوصله می‌نوشتند اما در حال حاضر نویسنده‌ها در آن واحد درگیر دو یا سه فیلمنامه هستند. این موضوع نیز مانند دیگر مسائل کشور تحت الشعاع قرار گرفته و به کیفیتش اهمیت داده نمی‌شود.

این بازیگر ادامه داد: فیلمنامه‌ها ضعیف هستند و تهیه‌کننده‌ها هم پول ندارند. اگر پول تهیه کنندگان برای تولید اثر هنری کم است پس طبیعی است که دستمزد کمی به نویسنده‌ها پرداخت می‌کنند به همین خاطر آثار قابل توجهی خلق نمی شود، این شرایط برای بازیگران نیز وجود دارد به دلیل دستمزد پایین از هنروران تازه کار استفاده می‌شود و نقش اصلی را به آنها می‌دهند. در واقع مشکل کیفیت آثار هنری به دلیل مسائل مالی است. 

ناصری با اشاره به وجود روندی که به سمت اسپانسر گرفتن از بازیگران پیش می‌رود افزود: به من پیشنهادی برای معرفی اسپانسر داده نشده است و به نظرم چنین پیشنهادی آنچنان بین بازیگران عمومیت ندارد.  

وی درباره خرید نقش و رابطه آن با از بین رفتن بازیگری بیان کرد: بازیگران حرفه‌ای برای دریافت نقش پول پرداخت نمی‌کنند، نهایتا با دستمزد پایین‌تری همکاری می‌کنند ولی کسانی هستند که با عنوان تهیه کننده وارد سینما می‌شوند و خود نیز یک نقش خیلی خوب را صاحب و بازی می‌کنند. وقتی که کسی تجربه بازیگری ندارند و وارد بازیگری می شود در نتیجه کیفیت آثار پایین می‌آید و بر روی کلیت کار تاثیرگذار می‌گذارد و علاوه بر این پیشکسوتان را خانه نشین می‌کند.


بازیگر "آسمان همیشه ابری نیست" در ادامه تصریح کرد: من هنوز هم شانس دارم و برخی پیشنهادات به من داده می‌شود اما مثل چند سال پیش نیست که همزمان دو یا سه اثر را بازی می کردم بلکه در حا حاضر پیشنهاد کمتری به من داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.