چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

برنامه شبکه های پنج، دو و مستند سیما برای روز قدس

راه پیمایی روز قدس

سینماپرس: شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی برنامه های گوناگونی را برای گرامیداشت روز جهانی قدس تدارک دیده اند که از جمله آنها می توان به برنامه "همدلی" شبکه پنج و پوشش سراسری راهپیمایی مردم در شبکه دو اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، ویژه برنامه " همدلی " کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هجدهم خردادماه از ساعت ۱۰صبح با اجرای جمعی از مجریان شبکه (بهروز تشکر، حسین مولایی، علی معصومی، صبا راد، زینب پور ابراهیم)  به روی آنتن می‌رود. شبکه پنج سیما با استقرار پایگاه اصلی واقع در چهار راه فلسطین حضور پرشور و انقلابی شهروندان را از نخستین ساعت اولیه راهپیمایی روز جهانی قدس به تصویر می‌کشد. گروه رنگین کمان به همراه خاله نرگس (آزاده آل ایوب) در پایگاه شبکه پنج سیما حضور دارند.

چند اشتباه بزرگ

"چند اشتباه بزرگ " عنوان مستندی از گروه سیاسی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نعمت اللهی است که روز جمعه ساعت ۹روانه آنتن می شود. این مستند " تاریخچه اشغال قدس توسط رژیم اشغالگر اسرائیل است که به مدت ۱۸ دقیقه روانه آنتن می شود.

"برنامه با ما اینجا "

این برنامه نیز در فواصل زمانی مختلف از شبکه پنج سیما پخش می‌شود که ارتباط زنده با مراکز شهرستان‌ها و پوشش مراسم راهپیمایی، نواها و نغمه‌های حماسی با مضمون مقاومت امت اسلامی از بخش های این برنامه است.

شبکه دو و پوشش لحظه‌به لحظه روز قدس

پوشش مستقیم حماسه بزرگ راهپیمایی روز جهانی قدس در ساعت ۹ صبح روز جمعه هجدهم خردادماه آغاز می‌شود. مجریان این شبکه در کنار هنرمندان محبوب  نیز در استیج و استودیوی پخش حضور خواهند داشت و به تناوب اجرای بخش‌های مختلف برنامه را برعهده می‌گیرند.

از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای آخرین جمعه ماه رمضان مستندیست که توسط گروه سیاسی شبکه دو سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نعمت اللهی تهیه شده و جمعه ساعت ۲۰  روانه آنتن می‌شود. این مستند به بحث سازشکاری اعراب با رژیم اشغالگر قدس و نتیجه آن که از دست رفتن بخش عمده‌ای از سرزمین فلسطین است، اختصاص دارد. همچنین علاوه بر ارتباط با مراکز شهرستان‌ها و پوشش مراسم راهپیمایی؛ نواها و نغمه‌هایی با مضامین مقاومت امت اسلامی و روز قدس پخش خواهد شد.   میان برنامه، کلیپ و برنامه‌هایی چون "ماه مهربانی" به همراه پخش مستندهای ویژه روز قدس نیز برای بینندگان این شبکه تدارک دیده شده است.

بررسی راهپیمایی روز قدس در «۳۶۰ درجه»

جدیدترین قسمت برنامه «۳۶۰ درجه» شبکه مستند ضمن مروری بر نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری راهپیمایی‌های روز قدس در جهان، نگاهی متفاوت به ترس اسراییل از این‌چنین راهپیمایی‌های صلح‌طبانه مانند روز قدس و راهپیمایی بازگشت دارد و اقدامات اخیر این رژیم را زیر ذره‌بین می‌برد.

«۳۶۰ درجه»، مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.

«۳۶۰ درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.