جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

چرا دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی نمی شود؟

سیمرغ

سینماپرس: در حالی که روزهای پایانی بهار ۹۷ نیز سپری می شود، اما همچنان دبیر سی‌وهفتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر از سوی رئیس سازمان سینمایی معرفی نشده است.

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم فجر همواره در کانون توجه مخاطبان سینمای ایران بوده است، جشنواره‌ای که مهمترین رویداد سینمایی کشور محسوب می‌شود و طی سال‌های برگزاری خود همواره دستخوش تغییرات بسیاری شده‌ است. یکی از دلایل این دگرگونی‌ها، تغییر متعدد دبیران این رویداد سینمایی است، دبیرانی که بعضاً هر سال تغییر می‌کنند و معمولاً فرصت اصلاحات در راستای اعتلای این جشنواره را پیدا نمی‌کنند.  

نزدیک به ۴ دهه از عمر جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و طی این سال‌ها دبیری آن نام‌های بسیاری را به خود دیده است، سال‌های بسیار تحت عنوان «جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» و چند سالی هم به صورت جداگانه تحت قالب «جشنواره ملی فیلم فجر» و «جشنواره جهانی فیلم فجر». این که به چه میزان انفصال یا اتصال جشنواره فیلم فجر موفق بوده است، فرصت دیگری را می‌طلبد و مورد بحث ما نیست.  

طی سالهای برگزاری جشنواره فیلم فجر افراد بسیاری دبیر این رویداد بوده‌اند، افرادی مانند محمد بهشتی، علیرضا رضاداد، سیف‌الله داد، عزت‌الله ضرغامی، ‌ محمد خزائی، محمد حیدری و ابراهیم داروغه‌زاده.

سی‌وششمین دوره جشنواره با دبیری داروغه‌زاده‌ برگزار شد و او تلاش کرد جشنواره‌ای شایسته سینمای ایران برگزار کند؛ اما مشکلاتی بسیاری در این راه وجود داشت، مشکلاتی که شاید خود او نیز تا حدودی در برخی از آن‌ها نقش داشت. یکی از این مشکلات انتخاب هیئت داوران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بود، داورانی که اگر چه داروغه‌زاده تنها تصمیم‌ گیرنده درباره انتخاب آن‌ها نبود؛ اما بالاخره نمی‌توان او را هم جدا از دایره تصمیم‌گیری دانست. افسوس که نظرهای عجیب و بعضاً غیرکارشناسانه هیأت داوران آن را تنزل داد.  

از همه این‌ها که بگذریم، از همه چیز مهم‌تر در حال حاضر انتخاب دبیر سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر است. محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در آخرین نشست خبری خود که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، اعلام کرد که دبیر سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر قبل از پایان سال ۹۶ اعلام می‌شود. حدود ۳ ماه از آن بازه زمانی می‌گذرد ولی خبری از نام دبیر سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر نیست.

آیا سازمان سینمایی هنوز به جمع‌بندی لازم برای انتخاب دبیر سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر نرسیده است؟  آیا دبیر جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است و هنوز خبر آن مخابره نشده است؟   

یا اینکه ابراهیم داروغه‌زاده که عهده‌دار دبیری سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر بود، بار دیگر برگزاری این رویداد را عهده‌دار می‌شود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.