شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

پس از ۴۰ سال ممنوعیت، نمایش فیلم «الرساله» در عربستان

فیلم الرساله - محمد رسول الله

سینماپرس: با موافقت دولت عربستان سعودی، فیلم سینمایی مشهور «الرساله» ساخته «مصطفی العقاد» پس از چهار دهه ممنوعیت، به مناسبت عید سعید فطر در این کشور اکران می شود.

به گزارش سینماپرس، شرکت «فرونت رو» (Front Row) تولیدکننده فیلم مشهور «الرسالة» (The Message) اعلام کرد که عربستان با اکران عمومی این فیلم در سینماهای خود موافقت کرده است.

به گزارش وبگاه «سبق» عربستان، گزارش کرد که این فیلم سرانجام پس از چهل سال ممنوعیت که از سال ۱۹۷۶ در عربستان و در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (حاشیه خلیج فارس) ممنوع شده بود، در روز عید فطر در عربستان اکران عمومی خواهد شد.

شرکت تولید کننده گفته است که موافقت عربستان با پخش فیلم «مصطفی العقاد» سریع بوده است و در روز عید فطر نسخه جدیدی از این فیلم پخش خواهد شد.

طبق این گزارش، کویت همچنان از صدور مجوز برای پخش این فیلم خودداری کرده است. برخی نخبگان مذهبی در کویت ابتدا با پخش فیلم موافقت کرده بوند، ولی به نظر می‌رسد در لحظات آخر بار دیگر به دلیل آنچه «دخالت دولت» توصف کرده‌اند، مخالفت کرده‌اند.

پیشتر و بنا بر فتوای علمای اهل سنت از جمله علمای الازهر مصر، این فیلم به دلیل نشان دادن چهره برخی صحابه پیامبر اکرم -صلی‌الله وعلیه وآله وسلم- ممنوع شده بود.

طبق فتاوای موجود در فقه اهل سنت، به تصویر کشیدن چهره از انبیاء، خلفای راشدین، همسران پیامبر و ملائکه ممنوع است.

فیلم الرساله محصول سال ۱۹۷۶ و به کارگردانی مصطفی العقاد کارگردان سوری و روایت کننده سال‌های پس از بعثت نبی اکرم (ص) است. او کارگردان فیلم مشهور «شیر صحرا» معروف به عمر مختار نیز هست. او در نوامبر سال ۲۰۰۵ در انفجاری در هتلی در «امان» پایتخت اردن به همراه دخترش ترور شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.