یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

تاثیر ضعف سریال ها بر کیفیت تیتراژها

حسن علیشیری

سینماپرس: یک شاعر با اشاره به تاثیر افت کیفیت سریال های مناسبتی بر روی تیتراژها گفت: «ترانه و موسیقی خوب در تیتراژ با سریال خوب لازم و ملزوم یکدیگرند که در دوره ای این اتفاق به صورت همزمان می افتاد، اما در این سال ها من کمتر شاهد این موضوع بوده ام.»

به گزارش سینماپرس، حسن علیشیری شاعر، ترانه سرا و مترجم  با اشاره به کیفیت ترانه و موسیقی تیتراژ سریال های تلویزیونی بیان کرد: کیفیت تیتراژ سریال های تلویزیونی در سال های اخیر تحت الشعاع عجله تیم تولید برای رسیدن به پخش قرار گرفته و این عجله از کیفیت کار کاسته است.

وی ادامه داد: در مورد ترانه تیتراژها هم باید بگویم محدودیت های موجود در صدا و سیما یک مساله است که این موضوع علاوه بر ترانه دامن سریال ها را نیز گرفته است. به عبارتی ما در این چند سال می بینیم که سریال های مناسبتی به ویژه در ماه رمضان دارای محتوای متنوعی نیستند. همین موضوع باعث می شود محتوای تیتراژها نیز تحت تاثیر این فرآیند قرار گرفته و ما با ملودی ها، ترانه ها و تیتراژهایی روبه رو شویم که دارای یکنواختی هستند و دیگر آن رنگ و بوی گذشته را ندارند.

این شاعر و ترانه سرا گفت: به اعتقاد من ایده آل در ترانه تیتراژها را باید در کلیت سریال سازی جستجو کرد بدین معنا که وقتی آثار تولید شده آن کیفیت و شادابی گذشته را ندارند تیتراژهای آنها نیز جذابیت کافی نخواهند داشت. این در حالی است که در سال های گذشته سریال های خوب باعث شهرت و معرفی ترانه سرا، آهنگساز و خواننده نیز می شدند.

علیشیری در پایان تصریح کرد: در دوره ای که سریال ها از کیفیت و تنوع بسیار بهتری برخوردار بود، تیتراژها سکوی پرتاب خوانندگان و هنرمندانی شدند که اکنون در حوزه ترانه و موسیقی حرف های بسیاری برای گفتن دارند اما وقتی سریال ها بیننده ندارند هر چه قدر هم تلاش کنید که تیتراژ خوبی داشته باشد باز هم موفق به جذب مخاطب نمی شوید. ترانه و موسیقی خوب در تیتراژ با سریال خوب لازم و ملزوم یکدیگرند که در دوره ای این اتفاق به صورت همزمان می افتاد، اما در این سال ها من کمتر شاهد این موضوع بوده ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.