یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

تشکیل جلسه کمیته راهبردی آموزش های مهارتی ارشاد

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: کمیته راهبردی آموزش های مهارتی وزارت ارشاد با حضور معاون هنری این وزارتخانه که به تازگی به سمت ریاست این کمیته منصوب شده است، تشکیل جلسه داد.

به گزارش سینماپرس، جلسه کمیته راهبردی آموزش های مهارتی با حضور معاون امور هنری و اعضای کمیته، صبح یکشنبه 20 خرداد ماه در معاونت امور هنری برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری و رییس کمیته راهبردی آموزش های مهارتی در این جلسه گفت: حوزه آموزش هنر به کلان نگری نیاز دارد و جغرافیای انسانی گسترده‌ای در حوزه آموزش هنر وجود دارد که لازم است مشخصه‌های آن مورد توجه قرار گیرد. امروز تعداد فراوانی در آموزشگاه‌ها، مراکز آموزش مهارتی و دانشگاه‌ها به فراگیری هنر می‌پردازند اما لازم است با نگاهی کلان، مسایل آموزش هنر و وضعیت اشتغال و بازار کار افرادی که هنر می‌آموزند، بررسی شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ضرورت دارد دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری با توجه کلان به موضوع آموزش هنر، جلسات کمیته راهبردی آموزش مهارتی را تداوم بخشد تا درباره آموزش هنر و مسایل آزمون های مهارتی برنامه ریزی کند. همچنین ضرورت دارد بررسی شود افرادی که گواهینامه آزمون های مهارتی دریافت می کنند تا چه میزان در حوزه هنر فعال و شاغل می شوند.  

حسینی همچنین بر توجه به استانداردهای آموزش هنر تأکید کرد و گف: هنرآموزان باید با استانداردهای درست و حرفه‌ای، هنر بیاموزند.

محمد اللهیاری فومنی؛ مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری و دبیر کمیته راهبردی آموزش های مهارتی در این جلسه گفت: آزمون های مهارتی در دو بخش آزمون های ادواری و جامع براساس آیین نامه برنامه ریزی و برگزار می شود که دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش به صورت سراسری و همزمان در تمام استان های کشور، 15 تیرماه امسال برگزار می شود.

دبیر کمیته راهبردی آزمون های مهارتی در ادامه گفت: تقویم آزمون های مهارتی سال 97 مشخص شده است و به زودی تقویم آزمون های مهارتی سال 98 هم تدوین می شود.

اللهیاری فومنی در ادامه گفت: در این دوره تلاش شد تا آزمون ها با نظم و برنامه ریزی مناسب تر برگزار شود و برای نخستین بار گواهینامه الکترونیکی برای پذیرفته شدگان آزمون های مهارتی هنر صادر و سعی می شود فرآیند آزمون و رسیدگی به انتقادها در این دوره آزمون تا پایان تیرماه به پایان برسد.

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری در ادامه با تأکید بر ساماندهی آزمون های مهارتی هنر گفت: جلسات و نشست هایی با وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و بخش ها و نهادهای مرتبط برای ساماندهی حوزه آموزش هنر و آموزش مهارتی برگزار می شود و کمیته راهبردی آزمون های مهارتی نیز با توجه به آیین نامه و حوزه های مرتبط با آموزش مهارتی جلساتی را خواهد داشت.  

در این جلسه، قاسم خسروی مدیرکل اموراداری ومنابع انسانی، لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی وامور مالکیت معنوی، مصطفی اشرف به نمایندگی از سید مرتضی موسویان رئیس محترم مرکز فناوری واطلاعات ورسانه های دیجیتال،  علی غیاثی ندوشن مدیرکل هماهنگی امور استانها، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی،  شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی محمدی مشاور وزیر عضو ودبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی و رضا عمرانی به نمایندگی از قاسم خورشیدی مشاور وزیر ورئیس حراست به عنوان  اعضای کمیته راهبردی آموزش های مهارتی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.