دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

اجرای دوباره «یک دقیقه و سیزده ثانیه»

نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه

سینماپرس: نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» در تابستان سال جاری مجددا روی صحنه تماشاخانه شهرزاد می رود.

به گزارش سینماپرس، شهرام گیل‌آبادی کارگردان نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» که سال گذشته نمایشش را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده و با استقبال نسبی هم روبه‌رو شد، دو مرتبه قصد دارد این کار را در تماشاخانه شهرزاد به اجرا برساند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر با اشاره به استقبال خوب از این کار گفت: بسیاری از کسانی که کار را دیده بودند، امسال سراغ ما را می‌گرفتند تا دوباره آن را به صحنه ببریم، سالن‌هایی هم متقاضی بودند که بهرحال دو مرتبه اجرا بشود، بدون شک گروه با توجه به تعهداتی که داشتند نمی‌توانستند بلافاصله اجرایی را در سالن دیگری شروع کنند.

گیل‌آبادی با بیان اینکه با پیگیری‌های سالن شهرزاد قرار بر این شد که تیر و مرداد امسال در این سالن به اجرا برویم، افزود: نظرسنجی‌های ما نشان داد که حدود ۹۵ درصد مخاطبان دوست داشتند کار ما را دوباره ببینند.

وی با اشاره به وجوه اجتماعی این کار اظهار داشت: بهرحال این حرکت از بطن جامعه شروع شد، کارتن خوابی زنان معضلی نیست که بر آن چشم ببندیم، همه باید کمک کنیم تا توجه ها به آن جلب شود و تلاشمان بر این باشد که این معضل به صفر برسد. این اتفاق با کمک یکدیگر رخ می‌دهد. البته این طرح مخالفانی هم داشت بدین گونه که چرا باید این مسائل مطرح شود نباید توجه‌ها جلب شود در حالیکه سیستم دولتی باید به سمت این معضلات اجتماعی برود  و مردم هم از آن واقف باشند، ما هم رسالتمان درد نگاری است.

این کارگردان اظهار داشت: بازخوردهای فراوانی از کار در نظرسنجی‌مان داشتیم از علمی و اجتماعی تا انفرادی، خیلی‌ها حس انسان دوستی‌شان تحریک شد و خیلی‌ها هم با این پدیده تازه اشنا شدند و تصمیم گرفتند کمکی در این راستا باشند این حس، حس خوشایندی است. یکی از صف‌آرایی‌های خیر و شر امروز همین است که ما به عنوان کسی که کار هنری می‌کند از سر خیر دردنگاری کنیم و معضلات اجتماع، کشور و شهرمان را به تصور بکشیم تا مردم وارد گود شوند.

گیل آبادی درباره تغییراتی که در این نمایش برای اجرای جدید حاصل شده، گفت: هر روز قرار است یک چهره ویژه به عنوان مهمان از خواننده‌ها و بازیگرها در نمایش باشند و در فرآیند کار قرار بگیرند و یک بخشی را نیز اجرا کنند. در بخش‌های دیگر هم تغییرات جدی داریم که انشاءالله هر کسی که کار را دیده متوجه آن می‌شود و تازگی کار را هم درک می‌کند.

وی درباره بازیگران کار مینا دریس،  پانته‌آ بهرام، سیما تیرانداز و لادن مستوفی گفت: بازیگران همین بازیگران خواهند بود و با قوت بیشتری کار را اجرا خواهند کرد. تمرینات هم از دو هفته گذشته شروع شده و بچه‌ها الان در شرایط اوج هستند و کاملا آماده اجرا خواهند بود.

گیل آبادی یادآور شد: نمایش از سی و یکم خرداد آغاز و تیر و مرداد اجرا خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.