دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به علت نبود اتاق فکر و گروه‌های کارشناسی در برنامه‌های تلویزیونی رخ می‌دهد

دروغگویی روی آنتن زنده رسانه ملی!

 برنامه «ماه عسل»

سینماپرس: با وجود گذشت چند روز از ماجرای طرح مسائل کذب در جهت تبلیغ مشکوک یک واکسن خاص در برنامه «ماه عسل» شبکه‌ سوم سیما، هنوز هیچ واکنشی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.

به گزارش سینماپرس، یکی از مهمانان برنامه هشتم خرداد «ماه عسل» مدعی ابتلا به بیماری ناشناخته با علائمی مشابه ایدز شد! او ادعا کرد که این بیماری به صورت یک سونامی در ایران فراگیر خواهد شد. در نهایت نیز صحبت‌هایی در جهت تبلیغ مشکوک یک واکسن خاص  و در راستای سند ۲۰۳۰ طرح نمود. این درحالی است که اظهارات  متناقض وی از سوی کارشناسان تکذیب شد.


جالب اینکه مهمان ماه عسل خارج از استودیوی این برنامه و به دور از تصویر رسانه‌ای که از او ارائه شد در اقدامی همسو با سند ۲۰۳۰ مشغول ارائه آموزش جنسی به کودکان تحت عنوان جلوگیری از کودک‌آزاری است و معلوم نیست که وی با چه مجوزی اقدام به دایر کردن چنین کلاس‌هایی کرده است!


اما پرسش مهم این است که چگونه با گذشت بیش از دو هفته از بیان مطالب دروغ، آن هم در جهت طرحی سیاسی در یک برنامه زنده تلویزیونی، هنوز حراست صداوسیما و قوه قضاییه واکنشی نشان نداده‌اند؟


 بارها نسبت به دعوت از مهمانان و همکاران در برنامه‌های صداوسیما هشدار داده شده و اینکه افراد مدعو باید دارای شاخصه‌ها و صلاحیت لازم باشند. اما متأسفانه به خاطر سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات لازم بارها شاهد اتفاقات مشابهی بوده‌ایم.

همچنان که اخیرا به خاطر استفاده از یک عنصر بدسابقه به عنوان «نویسنده همکار» در یکی از سریال‌های مناسبتی سیما شاهد ایجاد حاشیه‌هایی علیه سیما هستیم. بیان مطالب کذب در برنامه «ماه عسل» نیز یکی از موارد آشکار عدم رعایت شاخص‌های لازم در دعوت از مهمانان به یک برنامه زنده تلویزیونی است.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.