سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

پایان تدوین مستند اوسا احمد نجار

مستند «اوسا احمد نجار و موریانه ها»

سینماپرس: مراحل ضبط و تدوین مستند «اوسا احمد نجار و موریانه ها» به کارگردانی فرشاد فدائیان خاتمه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، فرشاد فدائیان مستندساز تصویربرداری و تدوین مستند «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» را به پایان رسانده و این روزها ساخت موسیقی و  صداگذاری آن در حال انجام است.

در خلاصه موضوع مستند «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» آمده است: «اوسا احمد را تمام اهالی خانه‌های روستای نیمه کوهستانی- نیمه جنگلی «ریکنده» مازندران می‌شناسند؛ او در و پنجره و سقف خانه‌های بیشتر اهالی ریکنده و روستاهای همجوار را به دست خود اره کرده و ساخته است. اوسا احمد مردی است چابک با جثه‌ای نحیف و اگرچه افتاده، اما هنوز در سودای کوفتن و اره کردن. او تکه زمینی دارد برای کشت نیشکر و دختری گرفتار عارضه‌ کلیه؛ حالا هم دلواپس سلامت دختر سی و دو ساله‌ خود است و هم دلواپس خانه‌ خود که مانند دیگر خانه‌های دست‌ساخته‌اش در روستا، از موش و موریانه در معرض فروپاشی‌ است. »

فرشاد فدائیان درباره‌ شیوه شکل‌گیری این مستند گفت: زمانی که فیلم «عشاق مزرعه نیشکر» را در روستایی در مازندران می‌ساختم، با اوسا احمد نجار آشنا شدم و پس از موافقت شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ساخت آن را آغاز کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصویربرداری و تدوین این مستند تمام شده و پیش‌بینی می‌شود ۲ ماه دیگر با پایان صداگذاری و ساخت موسیقی آماده نمایش شود.

عوامل تولید مستند «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» عبارتند از پژوهش، تصویر، کارگردانی، تدوین و تهیه: فرشاد فداییان، دستیار تصویر و صدا: فراز فداییان، دستیار تدوین و ویرایش صدا: علیرضا براتی، عکس: ریحانه محمودی، موسیقی: علی چولایی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.