سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

تدارک رادیو ایران برای عید سعید فطر

تدارک رادیو ایران برای عید سعید فطر

سینماپرس: نماز عید سعید فطر به طور زنده از ویژه برنامه «قنوت شکر»رادیو ایران پخش می‌شود و «فرهنگ مردم» به بیان باورهای مردم درباره عیدفطر می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، نماز عیدسعید فطر و پوشش مراسم آن در ویژه برنامه «قنوت شکر» از ساعت ۶:۳۵ از  رادیو ایران پخش می‌شود. ضمن اینکه این شبکه رادیویی  همان طور که با «جشن سلام»  برنامه‌های  ماه رمضان را شروع  کرد  با «جشن سپاس» نیز به استقبال عید فطر می‌رود. دو تیم برنامه‌سازی جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ با پخش ویژه برنامه‌هایی با ماه مبارک رمضان خداحافظی و مردم را برای استقبال از عید فطر آماده می‌کنند. تقویت و افزایش شناخت نسبت به شکرگزاری وآثار مثبت آن در زندگی وتغییر باور و رفتار در جهت سبک زندگی اسلامی هدف «جشن سپاس»است. گزارش از شهرهایی  همچون کردستان، سیستان وبلوچستان، آذربایجان (غربی و شرقی) وگیلان که جشن عید فطر را  با فرهنگ و آداب و رسوم خاصی اجرا می‌کنند، گپ صمیمی مهدی طهماسبی  با هنرمندان، بازیگران، کارگردانان به بیان شکر و پاس یک ماه روزه‌داری، پخش بسته‌های صوتی از دکلمه وترانه‌ها و تصنیفه‌ها با موضوع «شکر»، عید در ادبیات با اجرای استادحسین آهی، عید فطر در کشورهای اسلامی وگفتگوی فاطمه آل عباس با حجت‌الاسلام شهاب مرادی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

گفتنی است، «جشن سپاس»گروه فرهنگ واندیشه به تهیه‌کنندگی حسین معصومی، اجرای فاطمه آل عباس، هماهنگی زهره سربازی، ارتباطات مصطفی طالبیان، جواد نادری، گزارشگری مهدیه پهلوانی و نویسندگی مهدی رسولی فینی از رادیوایران‌پخش می‌شود.

«فرهنگ مردم» و  بیان باورهای مردم درباره عید فطر

فرهنگ غذایی مردم نواحی مختلف ایران در روز عید فطر، باورهای مردم درباره عید فطر، حال وهوای عشایر آذربایجان شرقی، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها در این روز، سنت هدیه بردن داماد برای عروس در روز عید فطر و سنت دلجویی از خانواده‌های عزادار در روز عید فطر در مناطق کردستان، ابیانه، بوشهر و زابل  همچنین آیین صلات کشیدن در یزد از موضوعات این برنامه است.

گفتنی است، «فرهنگ مردم»به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، نویسندگی زینت صالح‌پور جمعه بیست وپنجم خرداد  ساعت  ۲۱:۳۰  پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.