سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل:

پخش فوتبال در سینماها بی‌احترامی به سینماست / فردا روز سالن‌های سینما محل ختم و عروسی می‌شود

غلامرضا موسوی در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی«آن سوی ابرها»

سینماپرس: رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل ضمن بی احترامی خواندن پخش فوتبال در سالن های سینما از وزارت ارشاد و سازمان سینمایی خواست علت موافقت با این تصمیم را بیان کنند.

به گزارش سینماپرس، نمایش بازی های فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینمایی موضوعی است که تاکنون انتقادها و تمجیدهای متعددی را در پی داشته است، به دنبال همین موضوع «غلامرضا موسوی» رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل، در گفت‌وگو با یک خبرگزاری گفت: برای اکران فوتبال در سالن‌های سینمایی هیچ گونه مجوزی از سوی شورای صنفی نمایش صادر نشده و این تصمیم تصمیمِ شورای عالی است.

در حالیکه «غلام‌رضا فرجی» سخنگوی شورای صنفی نمایش گفته بود هنوز برای پخش فوتبال در سالن‌های سینمایی، تصمیم قطعی‌ای در شورای صنفی نمایش أخذ نشده است، موسوی گفت: ظاهرا شورای صنفی نمایش در جلسات اخیرشان به یک تصمیم نیم‌بندی رسیده بودند که فکر می‌کنم به نتیجه‌ی قطعی نرسید و مورد اختلاف واقع شد، از آن طرف هم وزارت ارشاد جلسه‌ای در این مورد برگذار کرد و سپس به همین جهت این مسئله به شورای عالی منتقل شد و جلسه ای به ریاست «داروغه زاده» تشکیل و در آنجا این تصمیمِ نمایش فوتبال در سینماها گرفته شد.

این تهیه کننده سینما ابراز کرد: به نظر من این تصمیم کار عبث، بیهوده و غیر منطقی‌ای است، و به گمان من کار بسیار اشتباهی است، چون سالن سینما محل اکران فیلم است نه فوتبال، محل نمایش فوتبال کافه و قهوه‌خانه است.

وی همچنین افزود: سالن سینما یک اعتباری دارد که به نظر من این کار به اعتبار سینما و سالن سینما ضربه می‌زند، و اعتبار صاحبان سالن سینما را در حد افرادی که فقط بخاطر مسائل مادی و سودجویی تصمیم گیری می‌کنند، پایین می‌آورد و بنظرم سینماهایی که دارای اعتبار هستند نباید به این اتفاق تن دهند، حتی اگر سالن‌شان هیچ تماشاگری نداشته باشد. اعتبار سینما مسئله‌ی مهمی است که نباید به خاطر چندریال پول به آن چوب حراج زد.

تهیه کننده «پارک وی» بیان کرد: همانطور که اکران فیلم سینمایی در استادیوم‌ها، قهوه‌خانه‌ها و کافه‌ها غیر منطقی است، برعکس آن یعنی اکران فوتبال در سالن های سینمایی هم تصمیم کاملا غلطی است.

موسوی ضمن بیان اینکه اگر با همین رویکرد پیش برویم فردا روز سالن‌های سینما  محل عملیات ژانگولر(اجرای شعبده بازی) و ختم و ترحیم احتمالاً نامزدی و عروسی و.... می‌شود. گفت: این تصمیم اکران فوتبال در سالن سینما بیشتر به این جهت اتخاذ شده است که چند ریال پول و سود پشت این قضیه است.

عضو سابق شورای صنفی مطرح کرد: اینکه من تعجب می‌کنم نیروی انتظامی چگونه با چنین چیزی موافقت کرده است! باید از فرمانده نیروی انتظامی خواست با چنین چیزی مخالفت کند.

رئیس انجمن تهیه کنندگان مستقل اظهار کرد: حتی این کار به لحاظ حرفه‌ای و قانونی تداخل صنفی است. چون صنوف سینمایی کلاً با صنوف مربوط به فوتبال متفاوت است و به گمان من اماکن و اتاق اصناف در این مورد به خاطر تداخل صنفی باید وارد قضیه شوند.

موسوی در پایان جهت اسیب شناسی منبع این تصمیم‌گیری تصریح کرد: به یقین می‌توان گفت نمایش فوتبال در سالن های سینما بدون موافقت «وزارت ارشاد» و «معاونت سینمایی» امکان پذیر نیست. و معتقدم ارشاد و سازمان سینمایی به عنوان مسئولین این امر باید پاسخگو باشند که بر چه اساسی با این مسئله موافقت کرده‌اند، و از مجوزی که صادر کرده‌اند دفاع کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.