چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

مهرداد فرید:

نمایش فوتبال در سینماها باعث اجحاف در حق فیلمسازان می‌شود

مهرداد فرید در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: «مهرداد فرید» ضمن بیان مخالفتش با طرح پخش فوتبال در سینماها بیان کرد: نمایش فوتبال در سالن سینما اجحاف است در حق فیلمی که دارد در همان سالن و همان زمان، اکران می‌شود و اصلا این کار روا نیست.

به گزارش سینماپرس، رئیس انجمن تهیه کنندگان و کارگردانان پیرو بحث نمایش بازی های جام جهانی در سینماها به یک خبرگزاری گفت: من اصلاً موافق این جریان نیستم، چون سالن‌های سینمایی ساخته شده‌اند برای اکران فیلم نه تماشای فوتبال.

وی افزود: در همه جای دنیا وقتی می‌خواهند به صورت گروهی فوتبال تماشا کنند به ورزشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و... می‌روند نه سالن سینما.

این تهیه کننده سینما علّت مخالفتش با این طرح را اینگونه بیان کرد: نمایش فوتبال در سالن سینما اجحاف است در حق فیلمی که دارد در همان سالن و همان زمان، اکران می‌شود و اصلا این کار روا نیست.

وی همچنین در خصوص این بهانه از طرف طرفداران پخش فوتبال در سینما، مبنی بر اینکه هنگام پخش فوتبال خصوصا بازی‌های تیم ملی درصد کسانی که به سینما خواهند رفت کاهش پیدا می‌کند، لذا با این برنامه می‌توان این درصد خسارت را جبران کرد، گفت: اولاً سینما جای این کار نیست و سالن سینما برای کار دیگری تعبیه شده است که همان اکران فیلم سینمایی است و این جریان از مبنا غلط است.

فرید افزود: دوماً صاحب آن فیلمِ حذف شده خسارت می بیند، چون در صورت اکران آن فیلم، شاید بخاطر همزمانی با پخش فوتبال بلیت کمتری فروخته شود، اما در صورت پخش فوتبال که هیچ بلیتی برای آن فیلم فروخته نخواهد شد و بیشتر ضرر خواهد کرد.

این نویسنده و کارگردان مطرح کرد: گفته‌اند قرار است به فیلم‌هایی که بخاطر فوتبال اکران نمی‌شوند، درصدی از فروش بلیت‌های فوتبال تخصیص بگیرد، اما من بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد و از این پول به صاحبان فیلم مبلغی پرداخت شود. که البته اگر هم این اتفاق افتاد و آن درصدی که قول داده‌اند به صاحب فیلم پرداخت شود، آنجا می توانیم بگوییم اجحافی شکل نگرفته است.

فرید افزود: حتی اگر این اجحاف هم اتفاق نیفتد بازهم همچنان من بنا به دلایلی که اشاره کردم با این طرح مخالفم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.