چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

در اولین روز بازار میفا در انسی رخ داد؛

امضای قرارداد ساخت انیمیشن بین استودیو «گنبدکبود» و مجارستان

استودیو گنبد کبود

سینماپرس: استودیو «گنبدکبود» از ایران و استودیو «کشکه‌مت» مجارستان برای تولید یک انیمیشن سینمایی در بازار میفای انسی قرارداد همکاری امضا کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی استودیو گنبدکبود، بازار میفا Mifa که یکی از مهمترین رویدادهای انیمیشنی جهان است از چهل و یک سال پیش در کنار جشنواره انیمیشن انسی در فرانسه برگزار می‌شود.

این بازار از روز ۱۲ ژوئن، ۲۲ خرداد آغاز به کار کرده و میزبان استودیوهای انیمیشن‌سازی، تهیه‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، پخش‌کنندگان و هنرمندان انیمیشن‌ساز از سراسر جهان است. امسال استودیو گنبدکبود به مدیریت بابک و بهنود نکویی از ایران در این بازار، غرفه دارد. همچنین این استودیو، با انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» در بخش رقابتی جشنواره انسی نیز شرکت دارد.

بهنود نکویی، درباره دستاوردهای استودیو گنبدکبود در بازار میفا گفت: تا امروز مذاکرات متعددی باکمپانی‌ها، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مختلف انیمیشن داشته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به استودیو کشکه‌مت مجارستان اشاره کرد. این مذاکره منجر به امضای قرارداد تولید یک اثر سینمایی مشترک شده که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.  

نکویی درباره حضور در بازار میفا و ویژگی‌های این بازار گفت: میفا فقط یک بازار فیلم نیست، بلکه یک رویداد بزرگ انیمیشنی است که امسال در ۱۱ بخش برگزار می‌شود. از جمله این بخش‌ها می‌توان به معرفی دستاوردهای انیمیشنی توسط کمپانی‌های بزرگ تولید انیمیشن اشاره کرد. برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها انیمیشنی و نشست‌های تخصصی نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد است. امسال بخش آنلاین این رویداد فعال‌تر از گذشته شده و امکان آشنایی با پروژه‌های انیمیشنی به صورت اینترنتی برای شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

قابل ذکر است که در این دوره بیش از ۳ هزار فعال در عرصه انیمیشن‌سازی از ۷۴ کشور دنیا برای معرفی آثارشان در این رویداد ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۴۰۰ پروژه از سراسر جهان در این بازار معرفی می‌شود. همچنین زمینه برگزاری ۶۰ ملاقات و نشست به منظور بازاریابی محصولات انیمیشنی برپا شده و نمایش ۸۲۰۰ ویدئوی انیمیشنی از جمله برنامه‌های بازار بزرگ میفا محسوب می‌شود.

بر اساس اظهارات نکویی، معرفی پروژه‌های انیمیشنی به منظور جذب سرمایه‌گذار یا بازاریابی از بخش‌های مهم بازار میفا است که امسال ۳۴۵ پروژه را شامل می‌شود.

همچنین کمپانی‌های بزرگ انیمیشن‌سازی از جمله دیزنی، پیکساز و دریم‌ورکز در این بازار از دستاوردهایشان رونمایی می‌کنند و در روز نخست بازار ریچارد ویلیامز انیماتور افسانه‌ای صنعت انیمیشن نیز یک برنامه آموزشی درباره متحرک‌سازی داشت.

گفتنی است از ایران استودیو هنرپویا سازنده انیمیشن فیلشاه نیز با مشارکت و همکاری استودیو گنبدکبود در این بازار مهم حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.