چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

بازیگرانمان برای حضور در صحنه های اکشن آمادگی ندارند

محمود اردلان

سینماپرس: بازیگر و طراح صحنه های جنگی سینما و تلویزیون با اشاره به حضور خود در دو سریال تلویزیونی درباره وضعیت فعلی بدلکاری و طراحی صحنه های اکشن گفت: «در سینمای ایران چیزی به نام ژانر اکشن نداریم و برای رسیدن به آن راه بسیار طولانی در پیش رویمان است.»

به گزارش سینماپرس، محمود اردلان بازیگر و طراح صحنه های اکشن و جنگی سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه سینما و تلویزیون اظهار داشت: به تازگی همکاری خود با جمال شورجه را برای پروژه جدید سینمایی وی که در کشور الجزایر ساخته می‌شود شروع کرده‌ام. البته فیلمبرداری کمی به تاخیر افتاده اما به امید خدا یک ماه دیگر کلید خواهد خورد.

وی درباره همکاری دوباره خود با داوود میرباقری افزود: علاوه بر پروژه سینمایی شورجه در سریال سلمان فارسی به کارگردانی «داود میرباقری» نیز حضور خواهم داشت. در حال حاضر بازیگران آن مجموعه انتخاب نشده اند و هنوز مراحل اولیه پیش تولید پشت سر گذاشته می شود.

طراح صحنه های جنگی و اکشن سینما درباره وضعیت فعلی این هنر در سینمای ایران اضافه کرد: در حال حاضر حرکات و صحنه های جنگی در سینمای ایران مشکلات فراوانی دارد. البته همه تلاششان را انجام می دهند اما موضوع نبود امکانات مناسب است. از طرفی کم بودن تعداد بدلکاران حرفه ای نیز یکی دیگر از مشکلات ما در این عرصه است.

بازیگر سریال «مختارنامه» در همین راستا افزود: مشکلات بدلکاری از مشکلات عمده طراحی صحنه های جنگی است زیرا حمایت چندانی از بدلکاران نمی شود اگر یک بدلکار آسیبی ببیند خودش ملزم به پرداخت هزینه ها است. از طرف کارگردانان سینمای ایران چندان به صحنه های اکشن روی خوش نشان نمی دهند زیرا این صحنه ها هم هزینه بردار بوده و هم اینکه ریسک بالایی دارد و تضمینی نیست که نتیجه کار در فیلم مثبت باشد.

وی درباره عدم توانایی فیزیکی اکثر بازیگران برای صحنه های اکشن تصریح کرد: در سینمای ایران چیزی به نام ژانر اکشن نداریم و برای رسیدن به آن راه بسیار طولانی در پیش رویمان است. از طرفی اکثریت بازیگرانمان نیز برای حضور در فیلم ها و یا صحنه های جنگی و اکشن آمادگی بدنی ندارند. نبود بازیگران آماده برای فیلم های اکشن نیز دلیل دیگری برای بی رقبتی کارگردانان به این ژانر است.

بازیگر سریال «شاهگوش» درباره طراحی صحنه‌های جنگی در سریال سلمان فارسی افزود: ما هشت سال درگیر ساخت مختارنامه بودیم و آن مجموعه تجربه گرانبهایی بود. حال برای سلمان فارسی بدون شک تجربه هایمان بالاتر رفته و این سریال از لحاظ اکشن بسیار پیشرفته تر خواهد بود.

اردلان درباره احتمال حضور خود در سریال سلمان فارسی خاطرنشان کرد: من در سریال مختارنامه دو نقش بازی کردم و بعد از آن نیز در سریال معمای شاه به عنوان "در پرو" به ایفای نقش پرداختم و بدون شک در سلمان فارسی نیز بازی خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.