چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

ورود مجلس به ماجرای مدرک هنری معاون هنری وزیر ارشاد

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: حجت‌الاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود این نهاد به ماجرای مدرک هنری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، جمعی از اساتید و هنرمندان رشته خوشنویسی اعلام کرده‌اند که سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمانی که دبیر شورای ارزیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور بوده، برای خودش مدرک درجه یک هنری در رشته خوشنویسی صادر کرده است.


در همین زمینه، غلامرضا مشعشعی عضو شورای ارزشیابی هنری در نامه‌ای به وزیر ارشاد، خط سیدمجتبی حسینی را در حد مرحله «ممتازی» تشخیص داد و آن را فاقد عیار و اعتبار جهت دریافت «استادی» و درجه یک هنری دانست. همچنین کابلی نیز از دیگر منتقدان اعطای درجه یک هنری به‌ معاون وزیر است اما روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، اعلام کرده استاد امیرخانی شایستگی حسینی را برای دریافت این درجه هنری احراز کرده است در حالی که در نامه منسوب به امیرخانی، این استاد خوشنویسی صرفا حسینی را به شورای ارزشیابی معرفی کرده است. با این حال روز گذشته نیز چند نفر از خوشنویسان، مدرک حسینی را درست ارزیابی کردند.


معاون وزیر از سال ۱۳۹۲ تا سال گذشته دبیر شورای ارزیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور بود. حسینی با حمایت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت ارشاد که عملکردش منتقدان بسیار داشت، به این سمت منصوب شد.


با اوج گرفتن انتقادها و اعتراضات به نشان درجه یک معاون هنری وزیر ارشاد، مجلس قصد دارد و‌ارد عمل شود و به گفته نصرالله پژمان‌فر رئیس‌کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار است، نمایندگان گفت‌وگویی با معاون وزیر داشته باشند و اگر متقاعد شدند درجه هنری او مورد تائید خواهد بود اما اگر حسینی نتواند آنها را متقاعد کند، کمیته تحقیق و تفحص مجلس در این باره وارد عمل خواهد شد. این نماینده امیدوار است پیگیری مدرک درجه یک هنری معاون وزیر، مانند شبهه‌ای که درباره مدرک تحصیلی رئیس‌جمهور وجود داشت، مورد سهل‌انگاری قرار نگیرد.
البته این نماینده مجلس تاکید می‌کند که بستگی دارد بررسی این پرونده از طریق آئین نامه ۲۳۶ داخلی مجلس پیش برود یا نه. پژمان‌فر توضیح می‌دهد: اگر در مسیر این آئین‌نامه باشد باید در صحن علنی به رای گذاشته شود و ممکن است مانند پرونده رئیس‌جمهور با رای نمایندگان بسته شود و به تحقیق و تفحص نرسد.


جایگاه و منزلت اجتماعی بعلاوه ثمرات مادی که مدارک علمی و هنری به همراه دارند از نگاه پژمان‌فر، اهمیت این پرونده رو دو چندان می‌کند. او تاکید می‌کند: امیدوارم همه چیز در مرحله اول با توضیحات آقای حسینی حل شود اما اگر نشد، باید به آن رسیدگی شود چون ممکن است شاهد تکرارش باشیم و اعتماد عمومی در این زمینه از بین برود.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.