جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

«سکوت دیگران» بهترین فیلم جشنواره مستند شفیلد شد

فیلم پدرو آلمادوار

سینماپرس: فیلم "سکوت دیگران" ساخته "المودنا کاراسدو" و با تهیه کنندگی "پدرو آلمادوار" جایزه بهترین فیلم جشنواره مستند "شفیلد" را از آن خود نمود.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی،  بیست و پنجمین دوره جشنواره مستند شفیلد برندگانش را شناخت و جایزه اصلی خود را به «سکوت دیگران» ساخته المودنا کاراسدو و رابرت بهار اهدا کرد.

فیلم «سکوت دیگران» ساخته المودنا کاراسدو و رابرت بهار جایزه بزرگ هیات ژوری را از آن خود کرد.

این فیلم درباره تلاش قربانیان دوره ۴۰ ساله دیکتاتوری در اسپانیا در دوران فرانکو است و ادامه تلاش آنها برای عدالت در امروز را روایت می‌کند. پدرو آلمادوار و برادرش آگوستین تهیه کننده این فیلم هستند.

از فیلم «یک زن دستگیرشده» ساخته برنادت توسا-ریتر نیز در این بخش تجلیل ویژه به عمل آمد.

جایزه محیط زیست نیز به فیلم جومانا مانا با عنوان «خویشاوندان وحشی» رسید که درباره ماتریکس مردم و سیاره زمین در دو نقطه کاملا متفاوت قطب جنوب و لبنان است.

جایزه تیم هترینگتون که به یاد و افتخار فتوژورنالیست بریتانیایی که در جنگ داخلی لیبی در سال ۲۰۱۱ کشته شده نامگذاری شده به دیودو حمدی برای فیلم «کینشازا ماکامبو» رسید که درباره سه فعال جوان کنگویی است که تلاش می‌کنند در مناطق زندگی‌شان یک نسل یاغی را بسیج کنند.

در دومین سال اهدای جایزه هزار پوندی ایلومینیت این جایزه به اریک استول و چِیز  وایت‌ساید برای فیلم «آمریکا» رسید که درباره سه برادر است که در حال مراقبت از مادربزرگ ۹۳ ساله‌شان هستند. «خلوت جوان» ساخته کلر سیمون نیز یک تقدیر ویژه در این بخش کسب کرد.

جایزه مستند هنری نیز به اسماعیل کانه‌پله برای «موسیقی وقتی نور از بین می‌رود» رسید.

«توجه به شکاف» ساخته بینگ لیو نیز ۲ جایزه به خانه برد که یکی جایزه استعداد جدید و دیگری جایزه مخاطبان بود. در این بخش فیلم جیل مگید با عنوان «پیشنهاد» یک تجلیل ویژه دریافت کرد.

جایزه مستند کوتاه به ارزش هزار پوند نیز به اد پرکینز برای «گوسفند سیاه» رسید و جایزه جوان به همین ارزش نیز به محمد سیام برای تصویر یک نوجوان سیاسی در مصر معاصر برای فیلم «امل» اهدا شد.

به عنوان برنده جایزه کمک هزینه نیز فیلم «آینه آینه روی دیوار» ‌از ساشا شوبرل انتخاب شد که جایزه‌ای به ارزش ۸۰ هزار پوند را برای ساخت فیلم دریافت کرد. جایزه دوم نیز به مگومی اینمن برای «دهکده ناپدید شده» رسید که جایزه ۱۵ هزار پوندی را از آن خود کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.