جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

ابهام در خرید باکس گزارشگر جام جهانی توسط صداوسیما

مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸

خبرآنلاین: در حالی که گفته می شد صدا و سیمای ایران حق پخش رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ را خریداری نکرده و بازی ها را از سایر شبکه ها اصطلاحا "می دزد"، این قضیه تکذیب شد.

صدا و سیمای ایران حق پخش بازی های جام جهانی را به طور کامل خریداری کرده که اگر جز این بود، به دلیل قوانین سخت گیرانه حاکم بر امور رسانه ای، امکان پخش هیچ کدام از بازی ها از تلویزیون مقدور نبود.

با این حال به نظر می آید که صدا و سیما باکس گزارشگری را برای این بازی ها خریداری نکرده. باکسی که هم شامل گزارش بازی می شود هم شامل گزارش های میدانی. اتفاقی که باعث شده تا گزارشگر ارسالی صدا و سیما برای بازی های ایران یعنی پیمان یوسفی و تیم های ارسالی از شبکه سه و شبکه ورزش برای تهیه گزارش های میدانی و حواشی هر بازی، امکان ورود به ورزشگاه و فیلم برداری را نداشته باشند.

گزارشگران ایرانی در حال حاضر فقط به عنوان هوادار و با خرید بلیت می توانند وارد ورزشگاه شوند و حق هیچگونه تصویربرداری با دوربین را ندارند.

البته صدا و سیما مدعی است که باکس گزارشگر را خریده و گزارشگران را با FAN ID به روسیه فرستاده تا بعدا پول آن را ترانسفر کند که گویا بخاطر تحریم های بانکی این اتفاق محقق نشده. ادعایی که البته مشخص نیست تا چه اندازه صحت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.