شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

در نامه ای دیگر به وزیر ارشاد مطرح شد:

نامبرده استاد نبوده و هیچگونه تشدد آراء و تشکیک هم در میان نیست

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: عضو مستعفی شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان بار دیگر در نامه ای خطاب به وزیر ارشاد، خط سیدمجتبی حسینی را در حد «ممتازی»‌ و نه «استادی» دانست.

به گزارش سینماپرس، در ادامه واکنش ها به اعطای نشان درجه یک هنری به معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از آنکه روابط عمومی این وزارتخانه، نامه ای برخی استادان خوشنویسی در حمایت از این اقدام را منتشر نمود، حالا بار دیگر غلامرضا مشعشعی عضو وقت شورای ارزشیابی هنری خطاب به وزیر ارشاد نامه ای تدوین کرده و در خلال آن به باندبازی در انجمن خوشنویسان و علت قطع همکاری جمعی از اساتید این رشته سخن نیز گفته است.

مشروح نامه مشعشی به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:

با سلام و تحیت 
احتراما به استحضار عالی می‌رساند: در پاسخ به نامه شماره شماره  ۲/۰۵/۵۲۹۲/م مورخ  ۹۷/۳/۲۳روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان حضرتعالی و توجه به آن که نامه موصوف ضمن اظهار تایید جایگاه اینجانب به سمت استاد و محقق(پژوهشگر) خط شکسته به گونه‌ای تصریح شده و بنده در حال حاضر در شورای ارزشیابی آن انجمن عضویت ندارم که این نوع اعلام نظر جای بسی تأسف همراه با سوال و تعجب را دارد، متاسفانه دلیل کناره‌گیری اینجانب و تعداد کثیری از اساتید و بزرگان هنر اصیل خوشنویسی وجود افرادی غرض‌ورز، دارای تشکیلات حزبی و باندی در راستای کسب منافع شخصی، عدم صداقت در کار، فقدان برنامه‌ریزی اعتلای هنر خوشنویسی و... و. می‌باشد.

لذا صرف‌نظر از موارد مورد ایراد که اهم آن معروض گردید، توجه آن مقام محترم را به دعوت‌نامه وزیر وقت جناب آقای جنتی به شماره ۱/۶۷۴۱۸ مورخ  ۹۴/۵/۱۸ معطوف می‌نمایم که اینجانب تا پاکسازی کامل انجمن خوشنویسان از تنی چند متخلف و تا زمان قانونمندی این محیط فرهنگی به دور از هرگونه جناح‌بازی از ادامه همکاری با انجمن خوشنویسان معذور بوده و هستم. بدیهی است این (فعل) خواسته در راستای خواسته ایشان مبنی بر ساماندهی انجمن بود که متاسفانه این امر تاکنون محقق نگردیده است، لذا اینجانب و سایر استادان عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان تعیین شایستگی استادی به جهت اعتراض بر فضای موجود تصمیم به ترک انجمن گرفتیم، بنابراین نامه مورد استناد از مصادیق گزارش خلاف واقع به آن مقام محترم می‌باشد.

نکته شایان ذکر این است که در نامه دفاع بعضی از استادان خوشنویس از جایگاه غصب‌شده معاون هنری آن وزارتخانه، نام چهار تن از اساتید خط نستعلیق و دو تن استاد ثلث‌نویس و تنها یک نفر شکسته‌نویس به چشم می‌خورد که آن هم به دلیل رابطه سببی فامیلی با معاونت متبوع آن سازمان است.

مستحضرید اساتید تهیه‌کننده و امضاکننده اساسا صلاحیت اعلام نظر در مورد موضوع مورد ایراد را -که از مصادیق سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری می‌باشد- ندارند، چه اینکه با حضور و وجود آراء قطعی و بلاشبهه اینجانب و جناب آقای یدالله کابلی خوانساری از شکسته‌نویسان ارشد کمیته تخصصی -که خط نامبرده را در حد مدرک مورد بحث نمی‌دانیم- نادیده گرفته شده و در نتیجه نامبرده استاد نبوده و هیچگونه تشدد آراء و تشکیک هم در میان نیست و خاطرنشان می‌گردد در زمینه تخصصی خط شکسته می‌بایست آثار قلمی نامبرده از نظر تعدد کمّی نمایشگاهی و از لحاظ کیفی و نیز تألیفات و سنوات تدریس ایشان حد نصاب و در جامعه خوشنویسان از اشتهار برخوردار باشد.
علیهذا با عنایت به مطالب معروضه مستدعی است امر و مقرر فرمایند نسبت به موضوع تخلف نامبردگان بررسی جامعی انجام تا ان‌شاءالله به دست توانمند آن مقام محترم حقوق حقه افراد ذی حق استیفاء گردد.

با اوج گرفتن انتقادها و اعتراضات به نشان درجه یک معاون هنری وزیر ارشاد، مجلس قصد دارد وارد عمل شود و به گفته نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، قرار است نمایندگان گفت‌وگویی با معاون وزیر داشته باشند و اگر متقاعد شدند درجه هنری او مورد تائید خواهد بود اما اگر حسینی نتواند آنها را متقاعد کند، کمیته تحقیق و تفحص مجلس در این باره وارد عمل خواهد شد.

نظرات

  • حسین ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۰:۱۹
    0 0
    فقط ایشان نیست که مدرکش مورد تردیده در حوزه سینما هم در دولت آقای روحانی بصورت فله ای وبدون ارائه مستندات کافی خیلی از مسئولین وهمراهانشان مدارک درجه یک ودو هنری دریافت نموده اند بدون اینکه شرایط دریافت این مدارک احرازشده باشد . به نظر باید مجلس در این خصوص هم ورود کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.