شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

گفتگو درباره آثار "جاناتان لتم" در جشنواره تلوراید

 جاناتان لتم

سینماپرس: جاناتان لتم مهمان دوره چهل و پنجم جشنواره فیلم "تلوراید" شد تا آثار وی در این رویداد سینمایی مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تلوراید جاناتان لتم رمان‌نویس را به عنوان کارگردان مهمان چهل و پنجمین دوره برگزاری خود انتخاب کرد.

در این جشنواره که از تعطیلات روز کارگر یعنی ۳۱ آگوست کارش را شروع می‌کند و تا ۳ سپتامبر ادامه پیدا می‌کند، لتم مجموعه‌ای از فیلم‌ها را برای نمایش انتخاب می‌کند و به بحث و گفتگو درباره آنها می‌پردازد.

لتم ۱۰ رمان نوشته و ۵ مجموعه داستان کوتاه در کارنامه دارد. او نویسنده یک رمان کوتاه، دو کتاب مجموعه مقاله و یک مجموعه کتاب کمیک است. مقاله‌های وی در نیویورکر، رولینگ استون و مک‌سویینیز  منتشر می‌شوند. وی بیش از همه برای پنجمین رمانش با عنوان «بروکلین بی‌مادر» شناخته می‌شود. این کتاب که سال ۱۹۹۹ منتشر شد جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا را دریافت کرد و به عنوان برنده خنجر طلا برای داستان جنایی و نیز برنده جایزه کتاب سالن انتخاب شد.

فیلمی با اقتباس از این رمان به کارگردانی ادوارد نورتون و با بازی بروس ویلیس، آلک بالدوین، ویلم دفو و لسلی مان اکنون در دست تولید است که قرار است سال ۲۰۱۹ راهی سینماها شود.

جدیدترین رمان‌های لتم در میان رمان‌های پرفروش نیویورک تایمز جای دارند که «دژ تنهایی» در سال ۲۰۰۳، «هنوز دوستم نداری» سال ۲۰۰۷، «کرونیک سیتی» ۲۰۰۹، «باغ‌های مخالف» ۲۰۱۳ و «آناتومی یک قمارباز» در سال ۲۰۱۶ از آن جمله هستند.    

در فیلم «بروکلین بی‌مادر» ادوارد نورتون در نقش شخصیت اصلی بازی کرده است.

لتم تنها یک بار به جشنواره تلوراید رفته که در سال ۲۰۱۶ و با همراهی کنت لونرگان بود که در گفتگوی درباره فیلم «منچستر کنار دریا» شرکت کرد.

جشنواره تلوراید سال پیش جاشوا اوپنهایمر مستندساز را به عنوان کارگردان مهمان انتخاب کرده بود. راشل کوشنر، گای میدن، کاتانو ولوسو، مایکل اونداتیه، الکساندر پین، پیتر باگدانوویچ، برتران تاورنیه، لوری اندرسون، استیون سوندهایم، پیتر سلرز و اسلاوی ژیژک از جمله چهره‌هایی بودند که سال‌های پیش به عنوان کارگردان مهمان در این جشنواره حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.