یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

نمایشی که به کودک آزاری می پردازد

 نمایش «زخم‌های وحشتناک زمین بازی

سینماپرس: نمایش «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» که بر اساس یک نمایشنامه امریکایی روی صحنه می رود، به موضوع کودک آزاری اشاره دارد.

به گزارش سینماپرس،  علی منصوری کارگردان نمایش «زخم های وحشتناک زمین بازی» که در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است با اشاره به بازخوردهای خوبی که از مخاطبان دریافت کرده است به یک خبرگزاری گفت: خوشبختانه تماشاگرانی که تا امروز به دیدن نمایش نشسته اند همگی از کار رضایت داشتند و با نمایش ارتباط برقرار کرده اند اما مساله این است که نمایش در ماه رمضان در سالنی تازه تاسیس به صحنه  رفت و مخاطبان تازه در حال پیدا کردن این تماشاخانه هستند بنابراین تعداد تماشاگران کم کم در حال زیاد شدن است.

وی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» نوشته راجیو جوزف نمایشنامه نویس آمریکایی است و من در اجرا تلاشم را کردم که به متن وفادار بمانم و اگر هم تغییری صورت گرفته است برای این بوده که نمایشنامه بهتر فهمیده شود. من این نمایش را پیش از این در تئاترشهر اجرا کرده بودم اما در اجرای جدید لایه های دیگری از متن را بیرون کشیدیم.

منصوری ادامه داد: ماجرای کودک آزاری و تاثیری که این اتفاق روی آینده افراد می گذارد بسیار مهم است. در این نمایش نیز یکی از شخصیت های نمایش در کودکی مورد آزار قرار گرفته و ما در تحلیل هایی که روی متن داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مشکلات این فرد ناشی از همین مساله بوده است. متاسفانه در جامعه خودمان نیز هر روز با چنین مسایلی روبرو می شویم که بسیار فاجعه بار هستند در حالی که زمان تمرین نمایش فکر نمی کردیم قرار است مساله کودک آزاری همچنان ادامه داشته باشد.

این کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش بیان کرد: این نمایش داستان زندگی دختر و پسری است که اولین بار در هشت سالگی وقتی جفتشان زخمی هستند یکدیگر را می بینند. دوستی و عشق پرفراز و نشیب این ۲ در طول ۳۰ سال با رفت و برگشت زمانی روایت می شود. هر بار که آنها یکدیگر را ملاقات می کنند یک زخم جدید برداشته اند و بلای تازه ای بر سرشان آمده است و به خاطر همین ویژگی ها نمی توانند به هم ابراز علاقه کنند و یکدیگر را پس می زنند.

وی در پایان متذکر شد: این نمایشنامه یک اثر آمریکایی است و من اصلا تلاش نکردم آن را ایرانیزه کنم چون عواطف انسانی که در این نمایش به آن پرداخته می شود در همه جای دنیا مشترک هستند. زمانی که درباره عشق صحبت می کنید همه مردم دنیا حرفتان را می فهمند چون هرکس به نوعی آن را تجربه می کند.

آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

«زخم‌های وحشتناک زمین بازی» تا ۳۱ خرداد ماه هر شب در خانه نمایش مهرگان واقع در خیابان خارک روی صحنه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.