یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

آغاز اجرای «همیلتن» در واشنگتن

نمایش موزیکال «همیلتن»

سینماپرس: نمایش موزیکال «همیلتن» با مضامین ضدنژادپرستانه و در تضاد با سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، پس از پایان اجرا در نیویورک، همزمان با روز تولد ترامپ، اجرای خود در واشنگتن را آغاز کرد.

به گزارش سینماپرس، «همیلتن» که جزو موفق‌ترین نمایش‌های چند سال اخیر آمریکاست و علاوه بر گیشه در فصل جوایز تئاتری هم درخشیده، سرانجام از نیویورک بیرون رفت و اجراهای آن در سالن هنرهای نمایشی مرکز جان اف کندی در پایتخت آمریکا آغاز شد. این در حالی است که با توجه به مضمون ضدنژادپرستانه نمایش، بعید است رئیس‌جمهوری آمریکا به تماشای آن بنشیند.

لین مانوئل میراندا، آهنگساز و ترانه‌سرا و بازیگر اصلی «همیلتن» پیش از نخستین اجرا به دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده رفت که گفته می‌شود از هواداران جدی نمایش است. در این دیدار خوزه آندرس، سرآشپز سرشناس هم با پوشیدن لباسی با شعار «مهاجران آمریکا را تغذیه می‌کنند» حضور داشت؛ چهره‌ای که برای باز کردن رستورانی در هتل ترامپ دو سال با رئیس‌جمهوری آمریکا جنگید و در شبکه‌های اجتماعی علیه او فعالیت می‌کند.

داستان نمایش درباره زندگی الکساندر همیلتن است؛ مهاجری از وست ایندیز که در دوران جنگ‌های داخلی آمریکا به دست راست جورج واشنگتن و پس از آن به نخستین وزیر خزانه‌داری تبدیل شد. نکته جالب درباره «همیلتن» تلفیق سبک‌های موسیقی جاز، هیپ‌هاپ، بلوز، رپ و آر اند بی و البته بازی بازیگران رنگین‌پوست به نقش چهره‌های سفیدپوست تاریخ آمریکا از جمله جورج واشنگتن، توماس جفرسن و دیگران است.

«همیلتن» سال ۲۰۱۵ در نیویورک روی صحنه رفت و خیلی زود داغ‌ترین اجرای برادوی لقب گرفت، به گونه‌ای که تمام بلیت‌های آن تا چند ماه پیش‌فروش شد. در آخرین ماه‌های حضور اوباما در کاخ سفید، یک اجرای ویژه از «همیلتن» در حضور رئیس‌جمهوری وقت آمریکا روی صحنه رفت؛ اتفاقی که امروز با توجه به استقرار ترامپ در کاخ سفید غیرممکن به نظر می‌رسد. حالا قرار است این نمایش سه ماه در واشنگتن اجرا شود.

اندکی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ۲۰۱۶، مایک پنس (معاون ترامپ در آن زمان) به تماشای «همیلتن» نشست و حضور او با «هو» تماشاگران همراه شد. در پایان اجرا هم بازیگران خطاب به او گفتند: «ما آمریکایی‌هایی هستیم که نگرانیم دولت شما نخواهد از ما، سیاره ما، بچه‌های ما و والدین ما محافظت کند. » این اقدام خشم توییتری ترامپ را در پی داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.