یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

«دریادلان» کار قابل تقدیری است که تاریخ را مرور می‌کند

عبدالرضا اکبری

تسنیم: عبدالرضا اکبری، پس از تماشای نمایش محیطی «دریادلان» به کارگردانی امیرحسین شفیعی آن را مرور تاریخ توصیف کرد.

عبدالرضا اکبری پس از تماشای نمایش دریادلان گفت: «این اثر نمایشی کار بسیار خلاق و زیبایی بود که توانست با فرم‌های دیدنی که هر لحظه تماشاگر را غافل‌گیر میکند، حس و حال خوبی ایجاد کند. »

وی افزود: «اجرای نمایشی چون دریادلان کار بسیار سختی است که با کار حرفه‌ای اعضای این گروه از کارگردان تا طراح حرکت و ایده‌پرداز میسر شد. این گروه نمایشی بسیار حرفه‌ای عمل کردند و با نور، تصویر و جلوه‌های ویژه توانستند تماشاگر را تحت تاثیر قرار دهند. »

این بازیگر تلویزیون اظهار کرد: «به نظرم کمتر کسی جرات و جسارت چنین آثاری را دارد. نمایش دریادلان کار قابل تحسین و تقدیری است که تاریخ را مرور می‌کند و به شکل جذاب و دیدنی دوره مقاومت و جنگ را به نمایش در می‌آورد. »

وی تصریح کرد: «از آنجا که نمایش‌هایی چون دریادلان در فضای باز اجرا می‌شوند و نمایش‌های محیطی به شمار می‌روند، جذب مخاطب موضوعی مهم و بسیار ارزشمند است. »

اکبری افزود: «نمایش دریادلان با کارهایی که در سالن‌های کوچک به صورت جسته گریخته اجرا می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد. در نمایش‌هایی که هیچ ظرافت هنری ندارند و جنبه‌های زیبایی‌ در انها نیست مخاطب به دلیل عدم برقراری ارتباط چندان رضایت از تماشا پیدا نمی‌کند و این در حالی است که مخاطبان دریادلان رضایت کامل از دیدن این اثر دارند. »

این بازیگر تلویزیون تاکید کرد: «نمایش دریادلان ارزش‌های خود را حفظ کرده و با جذابیت‌های اجرایی باعث می‌شود تا مخاطب برای دیدن آن بایستد و در نهایت جذابیت کار بیننده را احاطه کند. »

این هنرمند بیان کرد: «امیدوار هستم نمایش‌هایی از این دست بیشتر شوند و همه هنرمندان درحوزه مقاومت جرات اجرای کارهای سخت و سنگین را پیدا کنند و از کارهای سهل، ساده و سطحی فاصله بگیرند چرا که این امر باعث ارتقا و رشد تئاتر کشور می‌شود. »

وی در بخش دیگری از سخنانش از تمامی هنرمندان،   افراد علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و کسانی که برای هنر این مرز و بوم احترام قائل هستند دعوت کرد تا از دریادلان دیدن کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.