سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی؛

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد

مریم کاظمی در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: مریم کاظمی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر به عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی مریم کاظمی دبیری بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را برعهده گرفت. این هنرمند شناخته شده تئاتر، سال گذشته نیز دبیری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را که آذر ۹۶ در استان همدان برگزار شد بر عهده داشت.

در متن این حکم آمده است:

«جهان کودکی جهان پر رمز و رازی است که ورود و تأثیر بر آن نیازمند شناخت گسترده، دانشی سترگ و قلبی گشوده است. کودک در جهان کوچکش تخیلی دارد بسیار بزرگتر از جهان واقعی و رویاهایش را بر بام اندیشه ای پویا و پذیرا می پروراند. این جهان برای پویایی نیازمند پایش و حمایت است تا عالمانه و عاشقانه تا دنیای فردای جامعه را بر پایه مهر و تدبیر بسازد. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دریچه روشنی است به جهان پرشور و پرامید کودکی و چراغی فراروی روزگار شیرین فردای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

نظر به تجربه و تخصص سرکارعالی و با پیشنهاد  مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان» منصوب می­ شوید. امید که با تکیه بر لطف و مهر پروردگار در این مسئولیت مهم پیروز و سربلند باشید. »

مریم کاظمی متولد ۱۳۴۴ در تهران، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان تئاتر، از سال ۶۶ فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تا کنون بازی در ۲۲ نمایش، کارگردانی و بازی در بیش از ۳۵ نمایش را بر عهده داشته است. این کارگردان و مدرس تئاتر از سال ۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده که در آن میان آثاری همچون «در برج عقرب»، «آدم ها و دیوها»، «رویای ماه»، «به زیر پاهات نگاه کن»، «خاله مرجان و خروس»، «آدم بلا دیو ناقلا»، «غول بزرگ مهربان»، «کلوچه دارچینی»، «رام کردن زن سرکش»، «شاهزاده خانم بد ترکیب»، «ماه پیشونی» و «خسیس» دیده می شوند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.