جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

آزیتا حاجیان:

فیلمنامه‌ها حرف جدیدی برای جامعه ندارند

آزیتا حاجیان در سریال کیمیا

تسنیم: بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: آثار نمایشی باید در خدمت مردم باشند و به رشد فرهنگی مردم کمک کنند، کم کار شدم و پیشنهادات را نمی‌پذیرم چون فیلمنامه‌ها حرف جدید و محتوایی برای جامعه ندارند.

آزیتا حاجیان بازیگر نقش محوری "تا ثریا" قدری کم‌کار شده و کمتر  این روزها از او هنرمندی تلویزیونی، نمایشی و حتی سینمایی می‌بینیم. حاجیان مشغول کاری است که به دلیل اجازه نداشتن ترجیح داد به شرح جزئیات آن نپردازد.

مشروح این گفتگوی کوتاه را در ادامه بخوانید:

آزیتا حاجیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به پیشنهاداتی که اصلاً سناریو ندارند، تصریح کرد: کم‌کار هستم، چون پیشنهاداتی که می‌شود سناریوهای ضعیفی دارند. ترجیح می‌دهم منتظر بمانم تا فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ارزشمند و ماندگاری بازی کنم. مخاطب ما برای هنر این مملکت هزینه می‌کند و جامعه هنری ما هم می‌بایست برای مختصات مادی و معنوی مردم ارزش قائل شوند. در واقع فیلم و هنر ما باید به معرفت و اخلاق و علم مردم، ‌نکته‌ای اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه تلویزیون می‌تواند گوی سبقت را از ماهواره و فضای مجازی بگیرد، خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم پول مردم باید به کار رشد فرهنگی مردم بیاید. از این جهت سناریوها باید کاربردی‌تر و در جهت ارزش‌های معنوی و مادی مردم نوشته شود. تلویزیون با محتوا و جریان‌سازی کاربردها و مفاهیم می‌تواند مخاطبین را متوجه خود کند و موضوعات باطل و حرف‌های ناصحیح شبکه‌های خارجی ماهواره و جلوی پیش‌برندگی فضای مجازی را بگیرد.

حاجیان در خاتمه افزود: برخی از سناریوها واقعاً روند کلیشه‌ و تکرار را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند و معتقدم تهیه‌کنندگان و فیلمسازان بسیار باید مراقب این مفاهیم باشند که هم به ارزش‌ها و موازین مذهبی و دینی و هم ارتقاء فرهنگی جامعه‌مان توأمان توجه شود. تلویزیون ما باید در صف رسانه‌های نوین امروزی، جلوتر حرکت کند و به فکر تقویت پیکره اصلی برنامه‌ها و فیلم‌های خود یعنی متون و فیلمنامه‌هایش باشد تا بتواند به توسعه فهم و درک مخاطبینش پاسخ درستی بدهد. من در فیلمی بازی خواهم کرد که سناریوی متفاوت و در عین حال برای مردم و جامعه حرف‌های جدید و گفتنی‌های پرمحتوا و غنی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.