جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

اجرای موسیقی ۱۵ قوم ایرانی در یک جشنواره فرهنگی

سازهای زخمه ای و زهی

سینماپرس: به گفته دبیر دوره سوم جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، تعداد ۱۵ گروه موسیقی از سراسر کشور در این رویداد به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش سینماپرس، جمال ارشدی،  دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در گفتگو با یک خبرگزاری اظهار کرد: جشنواره‌ی «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» از دوم تا چهارم تیرماه در مجتمع فجر «سنندج» و خانه کُرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرکت ۱۵ گروه موسیقی از سراسر ایران در این جشنواره، افزود: در سه شب ایام برگزاری جشنواره ۱۱ گروه و در آیین افتتاحیه هم چهار گروه اجرای برنامه دارند.

دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در ۱۵ رشته هنری و حوزه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در روز اول برگزاری جشنواره دو پنل تخصصی در سالن فجر برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی در حاشیه این جشنواره اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی هم با شرکت ۲۵ استان و در قالب ۳۵ غرفه در خانه کُرد سنندج برپا می‌شود.

ارشدی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت همبستگی ملی و اسلامی مابین اقوام، معرفی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی و تقویت و توسعه گردشگری استان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: با هدف استفاده طبقات محروم جامعه از برنامه های فرهنگی، تماشای این جشنواره برای عموم مردم آزاد است.

دبیر اجرایی جشنواره و کارشناس ارشد رشته پژوهش هنر کردستان با بیان اینکه دو جشنواره پیشین راه را برای آسیب شناسی و به حداقل رساندن ضعفها و تقویت نقاط قوت در این دوره فراهم کرده است، گفت: رسانهها به واسطه قدرت نرم می توانند در انعکاس این رویداد بزرگ فرهنگی سهم و نقش بسزایی را ایفا کنند.

هوشنگ بهمنی افزود: زمان برگزاری این جشنواره در اردیبهشت ماه تعیین شد، اما به دلیل تحولات و جابجاییها در اداره کل امور اجتماعی استانداری زمان برگزاری جشنواره هم دچار تغییر شد.

وی با بیان تشکیل ۱۲ کارگروه در سومین دوره جشنواره فرهنگ و اقوام هنر ایرانی، گفت: فعالیت این کارگروهها بر محور شناسایی و تشخیص نیروهای توانمند موسیقی از سوی کارشناسان و صاحبان ایده در این عرصه و شناساندن آن به مخاطب است.

بهمنی، محدویت تامین اعتبار را مانع از برگزاری بسیاری از برنامه ها دانست و افزود: به جهت منابع مالی اندک به جای پردیس سینما بهمن از مجتمع فرهنگی هنری فجر برای برگزاری مراسم استفاده کرده ایم.

وی در پایان با بیان اینکه تقارن برگزاری جشنواره با بازی های جام جهانی در ریزش مخاطب بی تاثیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: با این وجود کوشش ما اجرای بهترین برنامه برای شهروندان است و در این راستا در آیین افتتاحیه از هنرمندانی همچون کیومرث نیرومند، انور قره داغی و مهدی حجت السادات تقدیر به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.