شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

با حضور هنرمندان رادیو و تئاتر

«صدرالدین شجره» به سوی آرامگاه ابدی بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد صدرالدین شجره

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر «صدرالدین شجره» هنرمند پیشکسوت عرصه صدا، امروز شنبه دوم تیرماه از مقابل رادیو ارگ واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر زنده یاد صدرالدین شجره امروز شنبه دوم تیرماه با حضور اهالی رادیو نمایش، گویندگان و هنرمندان رادیو و تئاتر از مقابل رادیو ارگ واقع در میدان ۱۵ خرداد انجام شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط داوود رشیدی از گوینده های رادیو نمایش آغاز شد و با پخش قطعاتی رادیویی با صدای صدرالدین شجره ادامه پیدا کرد.  

رشیدی بعد از قرائت قرآن بیان کرد: مراسم تشییع درگذشت یکی از ستاره های آسمان هنر استاد شجره است و همه ما اندوهگین این داغ هستیم.  

در ابتدا، میکائیل شهرستانی ضمن عرض تسلیت به خانواده این هنرمند فقید گفت: به گمانم در این مجالس حرف زدن از آلام ما کم‌ نمی کند. گاهی اوقات باید سکوت کرد؛ با وجود اینکه افتخار داشتم سال‌های سال در کنار شجره به عنوان همکار و دوست حضور داشته باشم. او هیچ وقت بد کسی را نخواست و کسی را آزرده نکرد؛ اما خاطرش آزرده شد و توقعاتش برآورده نشد. توقعات یک هنرمند فقط مالی نیست. صدرالدین بخشی از نماد رادیوست و به جرات می‌توانم بگویم تکیه‌ گاهی از رادیو حذف شد. این ساختمان ارگ را افرادی مانند شجره زنده نگه داشتند و فقط می‌توانم بگویم خداحافظ شجره.

در ادامه جواد پیشگر کارگردان و گوینده نمایش های رادیویی بیان کرد: رفتار شاعرانه صدری برای من طی ۳۵ سال همیشه معلم گونه بود و من از او بسیار آموختم. با جرات و صراحت می گویم دانش او در تئاتر، صدا و ... بی نظیر بود.  

وی اضافه کرد: برجسته ترین ویژگی او اخلاق حرفه ای بود که امروز باید با ذره بین در بدن هنر و فرهنگ جامعه به دنبالش بگردیم. او فردی متواضع و فروتن بود و به دلیل آموخته های فراوانش با ذاتی تحلیلگر سخن می گفت و به این ترتیب هر شنونده ای را قانع می کرد که سخنش را بپذیرد.  

وی ادامه داد: صدری خیلی زود از میان ما رفت. من اردیبهشت ماه که او را در بیمارستان دیدم به او گفتم که هنوز باید بمانی و برگردی.

اکبر زنجانپور هم در این مراسم گفت: مردم با هنرمندان ارتباط دارند؛ اما به نظرم هنرمند واقعی آن کسی است که تنهاست و در تنهایی زندگی کنند. سکوت برای هنرمند بسیار زیباست؛ تا لبریز شود و بتواند حرفش را بیان کند.

در انتها پیکر هنرمند فقید صدرالدین شجره به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

حمید شاه آبادی معاون صدا، محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش، اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی، اصغر همت، فرشاد آذرنیا، میرطاهر مظلومی، فریبا متخصص، میکاییل شهرستانی، خسرو احمدی، مهرداد کیانی، حسن فتحی، شهرام گیل آبادی، شهرام کرمی، مهین صدری، حمید منوچهری، سهیل محمودی، بهرام ابراهیمی، صفا آقاجانی، سعید توکل، حسن خجسته و جمعی از هنرمندان رادیو در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.