شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

لزوم اصلاح فرآیندهای آموزشی در سینما/۶

بهمنی: امروزه اغلب آموزشگاه های سینمایی محلی برای کاسب کاری، زد و بند برای تولید و حتی ترویج بی اخلاقی شده است/ جلوی لابی گری برای صدور مجوزها باید گرفته شود

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما درباره لزوم اصلاح فرآیندهای آموزشی در سینما گفت: امروزه اغلب آموزشگاه های سینمایی محلی برای کاسب کاری، زد و بند برای تولید و حتی ترویج بی اخلاقی شده است و این پدیده ای بسیار شوم و زننده است که مسئولان فرهنگی باید هرچه سریع تر جلوی آن را بگیرند.

کارگردان فیلم سینمایی «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه نظارت در حوزه آموزش بسیار بد است؛ هیچ نظارت جامع و درستی از سوی هیچ یک از دستگاه های متولی بر آموزشگاه های آزاد سینمایی صورت نمی گیرد؛ از سوی دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کیلویی مبادرت به صدور مجوزهای متعدد برای تأسیس آموزشگاه های سینمایی در تهران و شهرستان ها می کند و بعد از صدور مجوز هیچ پیگیری انجام نمی دهد و نظارتی ندارد که ببیند اصلاً در این آموزشگاه ها چه می گذرد!

وی ادامه داد: این باعث شرمساری است که بیشترین مشکلات، سوء برداشت ها و حتی مطالب غیراخلاقی در این آموزشگاه ها شکل می گیرد؛ حتی همواره بیشترین زد و بندها برای تولید فیلم ها و سریال ها به صورت پنهانی در این آموزشگاه ها انجام می شود اما اسفا که هیچ کس گویا مسئولیت نظارت بر این آموزشگاه ها را ندارد!

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مبحث مهم نظارت در حوزه آموزش و حتی کنترل مدرسان، کنترل مکان های برگزاری کلاس های آموزشگاه و به کارگیری نیروهای متعهد و پایبند به اصول اخلاقی بسیار ضروری است اظهار داشت: مایه تأسف است که آموزشگاه هایی که در اصل باید مروج فرهنگ و هنر باشند و تعهد در سینما را به هنرجویان شان آموزش دهند امروزه فقط پول را می شناسند و دست به هر کاری می زنند تا پول بیشتری از آن خود کنند! من بارها شنیده ام که در اغلب این آموزشگاه ها پول های نامشروعی از هنرجویان گرفته می شود تا آن ها را برای یک فیلم یا سریال معرفی کنند! این اتفاقات زننده و غیراخلاقی و غیرحرفه ای به هیچ عنوان در شأن حوزه فرهنگی و هنری کشور ما نیست و از این رو امیدوارم متولیان امر و به خصوص نهادهای ناظر دقت بیشتری بر عملکرد آموزشگاه های سینمایی داشته باشند.

بهمنی با بیان اینکه جلوی لابی گری برای صدور مجوز آموزشگاه ها باید گرفته شود تصریح کرد: صدور مجوز برای آموزشگاه های سینمایی باید آسیب شناسی شده و مورد بازنگری قرار گیرد؛ این بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از سلبریتی ها که به هیچ عنوان شایستگی آموزش را ندارند به راحتی و با زد و بند مجوز برگزاری کلاس می گیرند و در نهایت بعد از اینکه مقادیر کلانی پول از هنرجویان شان گرفتند آن ها را به حال خود رها می کنند.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: مافیا در حوزه آموزش سینما باید به طور کل از بین برود؛ نباید هر شخصی به واسطه رفاقت و دوستی و آشنایی بتواند مجوز آموزشگاه از وزارت ارشاد بگیرد و بسیاری از دستگاه ها از جمله اداره اماکن و نیروی انتظامی نیز بایستی مرتباً این آموزشگاه را مورد رصد خود قرار دهند تا خدای ناکرده شاهد برخی اتفاقات خلاف اخلاق در آن ها نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.