دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

انتصاب دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

جلسه شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

سینماپرس: شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، طی حکمی شهردار لاهیجان را به عنوان دبیر دوره نهم جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان منصوب نمود.

به گزارش سینماپرس، جلسه شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان روز یکشنبه ۳ تیر برگزار و طی حکمی از سوی شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان به عنوان دبیر نهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان منصوب شد.

این جلسه با حضور کاظمی شهردار لاهیجان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، مهدی حاجیان مسئول دبیرخانه جشنواره های تئاتر، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و بهمن صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.

در آغاز فاضل نظری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان انتصاب شهرام کرمی را به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی تبریک گفت و افزود: یکی از ویژگی های خاص ایشان آرامش است و در عرصه تئاتر جز با آرامش، مدیریت کردن میسر نمی شود.

وی یکی از شهرت های لاهیجان در حوزه فرهنگ و هنر کشور را صعود ۲ دوره به مرحله انتخاب پایتخت کتاب عنوان کرده و گفت: انتظار داریم که بتوانیم امسال موفقیت نهایی را کسب کنیم. زمان اجرای جشنواره مهم است. انجام ندادن کار بهتر از بد انجام دادن آن است و این با همکاری کل گروه جشنواره شهروند محقق می شود. شهروند لاهیجان یک شناسنامه برای استان گیلان در کشور است، این که توانسته این جشنواره را تا نهمین دوره تداوم بدهد برای این شهر یک ویژگی محسوب می شود.

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در خصوص جشنواره شهروند لاهیجان گفت: نگاه مثبت و همدلی برای برگزاری یک رویدادوجود داردکه جای بسی خوشحالی است. یقین دارم که جشنواره نهم از سال های گذشته بهتر برگزار خواهد شد. امیدوارم با کمک همه اعضا تیم یک رویداد شایسته و خوب رقم بخورد و برگزاری جشنواره قطعا خدمت به مخاطبان مردمی است.

وی برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را اتفاقی دانست که تأثیر زیادی در نشاط و فرهنگ عمومی مردم دارد و افزود: اگر بخواهیم در خصوص این جشنواره آسیب شناسی بکنیم بحث آغاز به کار جشنواره مطرح نیست وقتی جشنواره ای به نهمین دوره می رسد یعنی به یک هویت رسیده است. وقتی نطفه یک اتفاق هنری شروع می شود یعنی یک جریانی ایجاد شده که ناخواسته تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی از آمادگی اداره کل هنرهای نمایشی برای کمک به بین المللی شدن این جشنواره خبر داده و تصریح کرد: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان یکی از جشنواره های معتبر خطه شمال کشور است. جایگاه ملی خوبی دارد و شناخته شده است بنابر این در خصوص زمان نباید فشرده عمل کرد و فراخوان هرچه زودتر باید ابلاغ شود.

کرمی در ادامه افزود: نکته ای که خیلی اهمیت دارد این است که نیاز به یک سری تولیدات فاخر خاص که بتواند مخاطب توده ای را جذب کند دیده می شود. این می تواند با نمایش عروسک های حجیم باشد یا راه اندازی کارناوال عظیمی از نمایش بازیگران با تولید ویژه که بتوانیم مخاطب وسیعی را جذب کنیم. به نظر من این جشنواره ظرفیت تولید کارهای بزرگ را دارد. ما هم اعلام آمادگی می کنیم از تولیدات ویژه برای حضور در جشنواره حمایت کنیم. این اقدام می تواند موجب رونق جشنواره شود. از هنرمندان هم انتظار داریم بیشتر دخیل باشند و آثارشان را به این جشنواره بفرستند.

کاظمی شهردار لاهیجان نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد که دبیرخانه جشنواره باید هر چه سریعتر کار خود را آغاز کرده و فراخوان منتشر شود تا هنرمندان بتوانند برای حضور و تولید آثار با کیفیت برای این جشنواره فرصت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنر نمایش یکی از هنرهای ارتباط با مردم و فرهنگ سازی در مورد مسائل مختلف به خصوص در حوزه شهری است، افزود : از شورای اسلامی شهر برای حمایت و پشتیبانی از درخواست های شهرداری قدردانی میکنم و ما براساس مصوبات شورای شهر اقدام میکنم

شهردار لاهیجان با قدردانی از علیرضا گنجه خسروی قائم مقام شهرداری و جواد نجار تمیز کار سخنگوی شورای اسلامی شهر که در طول ۹ دوره جشنواره تئاتر خیابانی تلاش کردند گفت: امسال باید جشنواره متفاوتی را شاهد باشیم.  لاهیجان به عنوان اولین ها بوده و امسال با همکاری اداره ارشاد، تلاش خواهیم کرد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شویم. با رایزنی با وزارت امور خارجه از چند گروه نمایشی کشورهای حوزه دریای خزر در جشنواره امسال دعوت خواهیم کرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه اجرایی سه جانبه بین شهردار لاهیجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مدیرکل هنرهای نمایشی امضا و زمان برگزاری جشنواره با توافق اعضای شورای سیاستگذاری دهه سوم مرداد در نظر گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.