دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

اعتراض لاتین تباران هالیوود به سیاست های ترامپ

دیگو لونا

سینماپرس: بازیگر سرشناس لاتین در مراسم "جوایز رسانه ای لاتین تباران" گفت: «سینما وظیفه دارد ماجرای افرادی را که به دلیل سیاست‌های نادرست و غیرانسانی افرادی چون ترامپ دچار دردسر می‌شوند، بیان کند.»

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده‌های‌شان لب مرز و قرار دادن آنها در قفس هنوز داغ است و تاکنون چهره‌های بزرگ صنعت سرگرمی ایالات متحده هم اعتراض خود نسبت به این مساله را نشان داده‌اند و این مساله در «جوایز رسانه‌ای لاتین‌تباران» که توسط انجمن ملی تهیه‌کنندگان مستقل لاتین‌تبار در هالیوود برگزار شد هم مطرح شد.

دیگو لونا ستاره فیلم‌های «ایست قلبی‌ها» و «سرکش: داستان جنگ ستارگان» که در این جوایز موفق به کسب افتخار دستاوردهای چشمگیر در صنعت فیلم شد به ورایتی گفت باور دارد خالقان محتوای لاتین‌تبار وظیفه دارند داستان‌های چنین افرادی را بیان کنند و این شامل ماجرای کودکانی که لب مرز از خانواده‌هایشان جدا شدند نیز می‌شوند.

لونا گفت: اتفاقی که طی روزهای اخیر در این کشور افتاده، تمام این قساوت‌هایی که شکل گرفته به هیچ وجه نباید مورد قبول یا تحمل واقع شود. ما باید به خودمان یادآوری کنیم که ما کسانی هستیم که داستان‌ها را تعریف می‌کنیم، بنابراین ما باید داستان این افراد نامریی را تعریف کنیم تا آنها دیده شوند.

ایزابلا مونر که برنده جایزه لوپه اونتیوروس شد، گفت تمام خالقان باید صدای خود را بالا ببرند چون او بر این باور است که این مساله دیگر فقط به دولت مربوط نیست بلکه یک مساله انسانی است. او گفت: از جایی به بعد قانون می‌تواند از نظر اخلاقی اشتباه کند و همینجاست که ما باید به عنوان انسان برای خود خطی بکشیم.

میشل پرادا ستاره «ویدا» در سخنرانی دریافت جایزه دستاورد چشمگیر در عرصه تلویزیون گفت این یکی از رویاهای او بوده که بتواند در عرصه عمومی داستان‌هایی صادقانه از جوامع لاتین‌تبار تعریف کند. او گفت هر چقدر دنیا در معرض داستان‌هایی از درون این جوامع قرار بگیرد، بیشتر این مساله را درک می‌کند که «مهم نیست ما چقدر در ظاهر متفاوت باشیم، از درون شبیه هستیم».

پردا این را هم اضافه کرد که می‌ترسد حسی از اهمیت ندادن در مردم شکل بگیرد که خطرناک خواهد بود. او گفت: خیلی راحت می‌توان از چیزی که نمی‌شناسیم ترسید اما ما باید دیده شویم، باید حس شویم و باید درک شویم تا هیچ کس دیگر نتواند انسانیت ما را از ما بگیرد و تنها زمانی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که به کار کردن با یکدیگر ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.