دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

نمایشگاه عکس «تهران- کابل» افتتاح می شود

نمایشگاه عکس تهران-کابل

سینماپرس: گالری شلمان از روز جمعه هفته جاری(هشتم تیرماه) میزبان نمایشگاه گروهی عکس «تهران-کابل؛ بازخوانی دو پایتخت» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، نمایشگاه گروهی عکس «تهران-کابل؛ بازخوانی دو پایتخت» به کیوریتوری پژمان دادخواه و فاطیما حسینی جمعه ۸ تیر در گالری شلمان افتتاح می شود و تا ۱۳ تیر ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی و افغانستانی شامل آرمان استپانیان، محمد شهاب اسلامی، کوروش ادیم، موسی اکبری، ناصر بیات، نصیر ترکمنی، فاطیما حسینی، مریم حسن پور، نجلا دادبر، پژمان دادخواه، احسان رافتی، تهمینه سلیم، مجید سعیدی، فرشاد عصیان، صمد قربان زاده، کارین کریم مسیحی، یوریک کریم مسیحی، محمد محسنی فر، علی مزارعی، آرین مصلح، وسیم میرزایی، محبوبه هزاره، رحمان هک هگیر، داوود هلمندی به نمایش در می آید.

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم محمدرضا شریف زاده آمده است: «اقلیم به اعتقاد متقدمین یک ربع از چهار ربع کره ارض مسکون است و سه ربع دیگر را آب گرفته و این ربع را که ربع مسکون نامند از شمال تا خط استوا بر هفت قسمت کرده و هر قسمتی را اقلیم نامیده اند. در هر اقلیم ملکی است که زادگان آن ملک بدان عشق می ورزند و چونان مهر دراویش هر ده نَفَر بر گلیمی بر آن می آسایند و پادشاهان هم به نبرد بر سر اقالیم دیگر مشغول ...

در این میان گاه فاصله هر مرز به میزان یک قدم است و در هر قدم تجربه ای است که در هیچ نیاید، پس گامهای صورتگران تصویر به حرکت در می آیند و هر یک گلیم خود را به تصویر می کشند و به دیگری می سپارند و به دور از حکم حاکمان و پادشاهان آنچه را مصور اقلیم خویش است در مقابل دیدگانمان می نمایانند تا تجربه های این عرض زمینی را در دو اقلیم بیازماییم ...»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.