سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

بررسی عملکرد رسانه های سینمایی و روابط عمومی ها از منظر اهل قلم/۱۷

شفیعی: افرادی که در سینما، شبکه نمایش خانگی و... پول های کثیف وارد کرده اند رسانه های بدون مجوز و فاقد هویت را هم با ارقام کوچک می خرند

محمدرضا شفیعی در نشست خبری فیلم سینمایی «شعله ور»

سینماپرس: محمدرضا شفیعی مدیرمسئول روزنامه سینمایی «صبا» و تهیه کننده سینما در رابطه با عملکرد غلط برخی رسانه های تخصصی سینمایی و روابط عمومی های نهادهای گوناگون مرتبط با سینما گفت: افرادی که در سینما، شبکه نمایش خانگی و... پول های کثیف وارد کرده اند رسانه های بدون مجوز و فاقد هویت را هم با ارقام کوچک می خرند! البته پول هایی که برای خرید این رسانه ها در فضای مجازی مانند «اینستاگرام» و «تلگرام» و... صرف می شود نسبت به پول های کثیفی که در سینما وجود دارد بسیار کمتر است اما همین ارقام کوچک باعث می شود تا این رسانه ها تطمیع شخصی آن افراد خاص را تبلیغ و ترویج کنند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «هیهات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه آسیب در رسانه های سینمایی و هنری بسیار زیاد شده است؛ تعدادی از رسانه های تخصصی و هنری ما دارای مجوز هستند و نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های قضایی روی عملکرد آن ها نظارت می کنند و به همین دلیل این قبیل رسانه ها همیشه اصول را راعایت می کنند که البته در گاهی اوقات این رعایت اصول برای آن ها می تواند همراه با آسیب باشد. اما از سوی دیگر ما شاهد تعداد کثیری رسانه های فاقد مجوز هستیم که حتی افرادی که این رسانه ها را اداره می کنند مورد وثوق نیستند و از هر ترفندی برای جذب مخاطب استفاده می کنند!

وی ادامه داد: همین جذب مخاطب به هر شیوه و روش توسط این رسانه های بی مجوز باعث شده تا رقابتی نابرابر، ناعادلانه و غیراصولی میان رسانه های دارای مجوز و این قبیل رسانه ها ایجاد شود که متأسفانه به این مسأله مهم توسط مقامات مسئول هیچ گاه رسیدگی نشده است.

تهیه کننده «ماهی سیاه کوچولو» خاطرنشان کرد: ناهنجاری های شبکه اجتماعی به اسم رسانه سینمایی یا یک مجموعه رسانه ای هنری بسیار زیاد شده؛ ما اصولاً گاهی اوقات با مطالب «فیک» و «جعلی» در این رسانه های مجازی روبرو می شویم اما به دلیل آنکه این رسانه ها توانسته اند اسم و رسمی برای خود پیدا کنند همچنان هستند و به فعالیت های شان ادامه می دهند.

شفیعی تأکید کرد: بنده معتقدم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه قضایی کشور باید یک مکانیزمی درست کنند تا این رسانه های فاقد مجوز نتوانند فعالیت خود را ادامه دهند و گردانندگان آن ها مجبور شوند تا برای ادامه کارشان مجوزهای لازم را دریافت کنند. این کار باعث می شود تا ما شاهد آن نباشیم که به اسم رسانه های تخصصی فرهنگی و هنری برخی افراد بدون آنکه به اصولی پایبند باشند و بدون پشتوانه فعالیت می کنند و بعضاً برای درج برخی مطالب پول هایی طلب می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.