سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

«زیباشهر» به مشکلات پیش روی معلولان ذهنی می پردازد

 مستند «زیباشهر»

سینماپرس: مستند «زیباشهر» ساخته الهام آقالری در مورد مشکلات و معضلات پیش روی معلولان ذهنی است که در حال طی کردن مراحل تدوین و آماده سازی نهایی است.

به گزارش سینماپرس، الهام آقالری کارگردان مستند «زیبا شهر» درباره این فیلم مستند گفت: موضوع فیلم در راستای دغدغه های پیشین من و در مورد مشکلات و معضلات پیش روی معلولان ذهنی است.

وی با بیان اینکه طبق قانون دولت باید سه درصد فرصت های شغلی را به معلولان واگذار کند که متاسفانه با انجام نشدن این قانون مشکلات معیشتی فراوانی دامنگیر معلولین شده و در این میان متاسفانه معلولین ذهنی بیشترین آسیب را دیده اند و این فیلم با نگاهی کلان به این موضوع به یکی از این سوژه ها می پردازد.

کارگردان مستند «سرنوشت بایگانی» افزود: حامد سوژه کم توان ذهنی زیبا شهر یکی از کاراکتر های مستند قبلی من است که در این فیلم بصورت کامل جلوی دوربین آمده و در طول کار با معضل پیدا کردن کار برای امرار معاش دست و پنجه نرم می کند.

مستند «زیباشهر» به کارگردانی الهام آقالری و تهیه کنندگی عطا پناهی، از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است و بزودی برای حضور در جشنواره های داخلی و خارجی رو نمایی می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.