چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶

اکران روز سینمای ایران؛

قناعت: زخم شانه حوا، قربانی شرایط اکران

زخم شانه حوا

حسین قناعت، کارگردان و حسن کلامی تهیه کننده فیلم سینمایی "زخم شانه حوا" از شرایط اکران این فیلم گفتند.

کارگردان این فیلم سینمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایرن درباره وضعیت اکران فیلمش، "زخم شانه حوا" گفت: شرایط اکران این فیلم که بسیار نامناسب است زیرا تنها پنج سالن برای نمایش "زخم شانه حوا" اختصاص داده شده که از میان آنها دو سالن به صورت تک سانس این فیلم را نمایش می دهند و در واقع باید بگویم سه سالن "زخم شانه حوا" را اکران کرده اند.
این کارگردان سینما در ادامه افزود: به نظرم فیلم من اکران شده که صرفا اکران شده باشد و ظاهرا قرار نیست این فیلم دیده شود. وقتی شرایط اکران "زخم شانه حوا" را با سایر فیلمهایی که نمایش داده می شوند مقایسه می کنم دلیل اکران نا مناسب آن را نمی فهمم ضمن اینکه نمی دانم این فیلم چه مشکلی دارد که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور نیافت و در جشنواره فیلمهای دفاع مقدس هم جایی نداشت؟ احساس می کنم دستی وجود دارد که نمی خواهد فیلم "زخم شانه حوا" دیده شود.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر سه فیلم در ژانر کودک و نوجوان فرصت رقابت با فیلمهای بزرگسال را یافتند اما فیلم من چنین فرصتی نداشت و این موضوع برایم جای سئوال دارد. به هر حال فکر می کنم "زخم شانه حوا" قربانی شرایط و زمان اکران شده است. حسین قناعت در رابطه با دلایل اکران نامناسب فیلمش نیز خاطر نشان ساخت: متأسفانه در سینمای ما، سینماداران درباره سالنها و شرایط اکران یک فیلم تصمیم می گیرند و در چنین شرایطی نمی دانم به حال سینمای ایران تأسف بخورم و یا به حال خودم که فیلم مورد علاقه ام را ساخته ام؟
حسن کلامی، تهیه کننده "زخم شانه حوا" نیز در ارتباط با شرایط اکران این فیلم گفت: به هر حال سینما دار حق دارد فیلم مورد نظر خود را که سود دهی مناسب برایش داشته باشد اکران کند، به نظر من باید حمایت مناسب از فیلمهای دفاع مقدس به عمل آید و برنامه ریزی دقیقی برای اکران فیلمهای سینمایی وجود داشته باشد تا سینماگران بدانند در چه زمان و شرایطی قرار است اثرشان به نمایش درآید تا شرایطی همچون شرایط اکران "زخم شانه حوا" بوجود نیاید.

انتهای پیام/اط/ح/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.