جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

نقش رسانه‌ها در ترویج حجاب در جامعه/۴

شاهمرادی زاده: با مسئولانی روبرو هستیم که تلاشی برای ترویج عفاف و حجاب نمی کنند/ اگر افراد متعهد مسئولیت داشتند شاهد این اتفاقات نبودیم

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما همزمان با هفته عفاف و حجاب در رابطه با نقش رسانه ها به ویژه سینما در ترویج حجاب در جامعه گفت: باعث شرم و تأسف است که برخی از بازیگران سینما حتی روسری های شان را هم زورکی سر می کنند؛ من متأسفم که باید این نکته را بگویم اما می گویم شاید آقایان مدیر و مسئول به خودشان تکانی بدهند، امروزه بسیاری از همین اهالی سینما اصلاً اعتقادی به حجاب ندارند! این ها همه به دلیل اهمال کاری کسانی است که متولی حوزه فرهنگی هستند؛ چه کسی باید در این راستا پاسخگو باشد؟

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگارپرس افزود: حجاب اسلامی از ویژگی های یک جامعه اسلامی است؛ حجاب در ذات هر انسان است چرا که در انسان ها به صورت ذاتی حیا وجود دارد اما متأسفانه ما از یک سو با هجمه تبلیغاتی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی مواجه هستیم که بی حیایی و بی عفتی را تبلیغ و ترویج می کنند و می خواهند ارزش ها را در جامعه ما از بین ببرند از سوی دیگر با مسئولان و متولیانی روبرو هستیم که سر کار هستند اما هیچ تلاشی برای ترویج عفاف و حجاب نکرده و نمی کنند و اصلاً بودن یا نبودن عفاف و حجاب برایشان تفاوتی ندارد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: از زمانی که در سینما و حوزه فرهنگی و هنری کشور افراد متدین، متعهد و استخوان دار کنار گذاشته شدند وضعیت به مراتب بدتر شده است! اگر امروز مسئولان و متولیان فرهنگی و سینما با بدحجابان و بدپوششان در سینما برخورد نمی کنند و مانع کار و فعالیت آن ها نمی شوند به آن دلیل است که نیروهایی انقلابی مدت ها است در حوزه مدیریتی فعالیت نمی کنند.

شاهمرادی زاده تأکید کرد: در سینمای غرب استفاده ابزاری از جاذبه های جنسی زن عاملی برای فروش و جذب مخاطب است. ما نباید این فرهنگ را در کشور اسلامی مان گسترش دهیم! در بین رسانه‌ها مشخصاً سینما و تلویزیون به عنوان راهبردی‌ ترین ابزارها برای نهادینه کردن و تبیین  ارزش هایی چون «حجاب و عفاف» هستند. اما هم سینما و هم تلویزیون باید در نظر داشته باشند که باید با سیاست گذاری های مناسب اصولی رفتار کنند و همه جوانان و زنان را به داشتن عفاف و حجاب ترغیب نمایند.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به تولید فیلم هایی داریم که در آن ها حجاب و عفاف به عنوان یکی از عوامل حراست از جایگاه زن دراجتماع نمایش داده شود. این ها کار فرهنگی موثر است و ما نباید از آن غافل شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.