سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

۱.۴ میلیون دانلود غیرمجاز برای سریال نمایش خانگی

مجموعه «ساخت ایران ۲»

سینماپرس: به گفته تهیه کننده مجموعه «ساخت ایران۲»، تعداد دانلودهای غیرمجاز ۷ قسمتی که از این سریال عرضه شده بالغ بر ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه می شود.

به گزارش سینماپرس، منصور سهراب پور ظهر روز سه شنبه در نشست رسانه‌ای عوامل مجموعه «ساخت ایران۲» با عنوان «تماشای غیرمجاز شبکه نمایش خانگی ممنوع» اظهار داشت: دلیل اصلی برگزاری این نشست در واقع حمایت رسانه ها از بخش خصوصی است و از وزارت ارشاد انتظار می رود به شعار حمایت از بخش خصوصی، اکتفا نکند بلکه در عمل، مانع دانلود غیر مجاز فیلم ها شود.

وی افزود: ما تلاش کرده‌ایم با ساخت مجموعه‌ای مثل «ساخت ایران۲» ذائقه مردم را شاد کنیم اما به خاطر بی توجهی به بخش خصوصی زیر فشار قرار گرفته ایم.
این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ هزار نفر از عوامل از تولید تا توزیع و پخش مجموعه «ساخت ایران۲» از طریق این سریال درآمد کسب می کنند، ادامه داد: وقتی این حجم از افراد در حال ارتزاق از طریق این سریال هستند آیا نباید به لحاظ صیانت از مجموعه ما کاری صورت گیرد.
وی با اشاره به دانلودهای غیرمجاز از مجموعه «ساخت ایران۲» در سطح گسترده گفت: این درحالی است که یک سریال نمایش خانگی با فروش ۳۵۰ هزار نسخه سی دی تقریبا به سود دهی می رسد و فروش سی دی مجموعه ما تا رسیدن به مرحله سوددهی، هنوز ۱۵۰ هزار نسخه فاصله دارد.
سهراب پور با بیان اینکه دانلود غیر مجاز به معنی واقعی سرقت است، گفت: مسئولان ما از آمار دانلودها اطلاع دارند و می بینند که این ماجرا به ما ضربه می زدند اما باز هم تنها در این باره تنها شعار می‌دهند.

**اصلاح هر قسمت از ایران ساخت ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد
در ادامه این نشست امیر پروین‌حسینی یکی دیگر از تهیه کننده «ساخت ایران۲» نیز گفت: همانطور که می‌دانید شرایط کار در شبکه نمایش خانگی با توجه به دانلودهای غیرمجاز بسیار سخت شده است و برای گرفتن مجوزهای وزارت ارشاد برای یک قسمت، گاهی مجبور به چندین نوبت اصلاح هستیم.
وی افزود: مجموعه ما مجوز کلی برای تولید دارد و از طرفی باید برای هر قسمت نیز مجوز جداگانه بگیرد ولی هر با اصلاح برای هر قسمت از مجموعه چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه برایمان دارد.
پروین‌حسینی تاکید کرد: حداقل کمک وزارت ارشاد این است که هر قسمت از مجموعه را یک بار اصلاحیه بزند تا هزینه ها ما نیز کمتر شد.
تهیه کننده مجموعه «ساخت ایران۲» در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه شبکه های ماهواره ای به محض توزیع «ساخت ایران۲» شروع به پخش چند باره آن می کنند، گفت: ما همواره به این موضوع اعتراض داشته ایم و شکایت هم کرده ایم اما مسئولان هیچ پاسخی نداده اند که چطور باید از حقمان دفاع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حامیان مالی ما نیز از این موضوع نگران و ناراحت هستند و قطعا اگر جلوی این موضوع گرفته نشود اسپانسرها نیز ترجیح می دهند سرمایه های خود را جایی غیر از هنر تزریق کنند.

**وزارت ارشاد چرا به پخش سریال ها از ماهواره اعتراض نمی‌کند
برزو نیک‌نژاد، کارگردان مجموعه «ساخت ایران ۲» نیز در این نشست گفت: وقتی تیزر فیلم زاپاس به کارگردانی من از شبکه های ماهواره ای پخش شد، باید به هزار جا جواب می دادیم اما حالا تمامی قسمت های مجموعه «ساخت ایران۲» چند ساعت بعد از توزیع از ماهواره پخش می شود و هیچ کسی هم به اعتراض ما گوش نمی دهد.
«ایران ساخت۲» در ادامه داستان سری اول این مجموعه و پس از شش سال تولید شده که تاکنون ۷ قسمت از آن در شبکه نمایش خانگی پخش شده است.
این مجموعه در کشورهای مختلفی از جمله ایران، لبنان، چین و روسیه فیلمبرداری شده ‌است.
در «ایران ساخت۲» بازیگران چون سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مهران احمدی، سارا بهرامی، محمدرضا گلزار و امیرحسین رستمی ایفای نقش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.