سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

بازیگر طنز: مردم دیگر تلویزیون نمی‌بینند

محمدرضا هدایتی

خبرگزاری فارس: «محمدرضا هدایتی» بازیگر سریال‌های تلویزیونی گفت: روحیه خودم خیلی جدی است آنقدر که گاهی خودم از خودم عصبانی می‌شوم و این کاملا خلاف بیشتر نقش‌هایی است که بازی می‌کنم.

«محمدرضا هدایتی» بازیگر تلویزیون و سینما با آثار مهران مدیری شناخته شد. بعدها هم با صداپیشگی پسرعمه‌زا در مجموعه کلاه‌قرمزی جای خود را میان مخاطبان باز کرد.  

او بازیگری است که از خوانندگی بدش نمی‌آید و این روزها به کارگردانی هم فکر می‌کند. «محمدرضا هدایتی» اما خودش در میان نقش‌هایی که بازی کرده، «طغرل» را جور دیگری دوست دارد. گفت‌وگو با این هنرمند را در ادامه می‌خوانید: 

**طغرل را بیشتر از دیگر نقش‌هایم دوست دارم 

هدایتی  بهترین نقش خود که در این سال‌ها بازی کرده است، را «طغرل» دانست و گفت: طغرل در پاورچین و برره و جهانگیر شاه قهوه تلخ را خیلی دوست داشتم. در قهوه تلخ مجموعه‌ این نوع نقش‌هایی که من همیشه بازی می‌کردم، کاملتر شده بود و نویسنده‌ها پخته‌تر شده بودند و ارتباط مردم هم با این دو نقش بیشتر بود.

وی ادامه داد: تیپ‌بازی کردن کار بسیار سختی است مخصوصا اینکه در کارهای مدیری باید نقش پیرمردهای مختلفی را تیپ سازی می‌کردم. هنوز هم کار سختی است و من جزو معدود بازیگرهایی هستم که تیپ می‌سازم و تعدادشان انگشت شمار هستند. اکبر عبدی، حمید لولایی، هادی کاظمی، جواد عزتی و رضا شفیعی جم از این دسته هستند. برایم لذت بخش است تیپ‌هایی را که ساختم در ذهن مردم مانده است و اینکه همیشه جایزه‌ام را از مردم دریافت کردم و همین برایم مهم است.

**جدی‌تر از نقش‌هایم هستم!

این بازیگر درباره اینکه روحیه شما چقدر به نقش‌هایی که ایفا می‌کنید، نزدیک است، بیان داشت: خلاف بیشتر نقش‌هایی که بازی کرده‌ام، روحیه خودم خیلی جدی است آنقدر که گاهی خودم از خودم عصبانی می‌شوم!

**دلایل حضور در مجموعه کلاه‌قرمزی 

هدایتی در پاسخ به این سوال که چرا صداپیشگی را به حضور در مجموعه کلاه قرمزی محدود کردید، گفت: زمانیکه با گروهی مثل کلاه قرمزی که بهترین و قوی‌ترین گروه عروسکی و صداپیشگی کار می‌کنید دیگر می‌خواهید با چه کسی کار کنید!؟ ناخودآگاه توقع‌تان بالا می‌رود و نمی‌توانید با هر گروه عروسکی همکاری کنید. کدام برنامه در حد کلاه قرمزی قوی است که من راضی شوم در آن به عنوان صداپیشه حضور داشته باشم؟ کار قوی عروسکی ساخته نمی‌شود که من در آن حضور داشته باشم و گاردی هم ندارم، اما باید بگویم کار با طهماسب همه ما را سخت‌گیر کرده است.

**سرم کلاه گذاشتند!

بازیگر سریال «مرد دو هزار چهره» درباره فعالیت‌های خود در زمینه خوانندگی گفت: چهار سال پیش آلبومی آماده کردم، اما در پروسه‌ای افتاد که یکی مالکش شد و کلاه سرم گذاشتند و وکیل و دادگاه و ... تا توانستم دوباره مالکیت آلبوم را بگیرم و الان هم چهار سال از آن گذشته و نمی‌دانم برای عرضه آن اقدام کنم یا نه.

وی ادامه داد: هنوز برای اینکه آلبومی تولید و عرضه کنم، اقدامی نکردم. باید شرایطش پیش بیاید و از خواندن آهنگی لذت ببرم تا به سمتش بروم و شاید هم در آینده نظرم تغییر کرد.

این بازیگر با اشاره به اینکه اولویتم بازیگری است، افزود: در حال حاضر اولویتم بازیگری است و بیشتر خودم را بازیگر می‌دانم. سایر کارهایی که انجام دادم به واسطه مطرح شدن از طریق بازیگری دیده شده وگرنه که از همان اول به راحتی نمی‌توانستم خواننده شوم. اگر طهماسب مرا نمی‌شناخت هیچ‌گاه پیشنهاد صداپیشگی را به من نمی‌داد.

هدایتی ادامه داد: برای نقش‌هایی که بازی می‌کنم اولویتی قائل نیستم و منتظر نقش خاصی نیستم چراکه هر نقشی می‌تواند برایم چالش باشد، از این نظر که باید دنبالش بروم و او را در افراد مختلف پیدا کنم که خود بخش سختی است و نقش‌های خاص زیادی است که می‌تواند مرا مطرح کند.

**امیدوارم مردم مرا به خاطر کارهایم ببینند

این بازیگر درباره حضور کمرنگ خود در عرصه بازیگری نیز بیان داشت: سریال «درحاشیه» آخرین کار تلویزیونی من قبل از «رهایم نکن» بود و بعد از چهار سال دوباره برای تلویزیون کار کردم. کم کاری‌ام بیشتر در تلویزیون بوده و بیشتر برای سینما کار کردم و سال گذشته ۵ فیلمی که در آنها بازی کرده بودم اکران شدند، منتهی شاید فیلمی که بازی کردم آنقدر مورد استقبال قرار نگرفت و نقشم مورد توجه نبود.

وی ضمن بیان اینکه مردم از من می‌پرسند چرا کم کار می‌کنید؟ گفت: همیشه در مواجهه با این سوال از سمت مردم می‌پرسم مگر شما تلویزیون می‌بینید؟ جواب می‌دهند: نه! می‌گویم سینما می‌روید؟ می‌گویند: نه. می‌گویم پس چرا می‌گویید کم کارید و کجا می‌خواهید مرا ببینید!؟ و همین جای تعجب دارد. در هر حال امیدوارم در بازیگری به جایگاهی رسیده باشم که مردم به خاطر من، کاری را ببینند.

**مردم دیگر تلویزیون نمی‌بینند

بازیگر سریال «پاورچین» با انتقادی از صدا و سیما ادامه داد: مردم دیگر تلویزیون نمی‌بینند و این حقیقت تلخی است. دیگر باید با چه زبانی بگویند که جناب تلویزیون برای ما چیزی ندارید! البته وظیفه ما است که بر اساس تغییر ذائقه‌هایی که در همه جای دنیا صورت می‌گیرد ایده‌ها و سوژه‌هایمان را جدید کنیم. برای همین می‌گویم تلویزیون باید به فکر تغییری اساسی باشد وگرنه تا چند سال دیگر هیچکس به سمت کانال‌های داخلی نمی‌رود.

بازیگر «رانت خوار کوچک» درباره استقبال مردم از مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» عنوان داشت: در بین همه آثاری که هیچکدام هم دیده نمی‌شود، کلاه قرمزی سوای اینها است. آنهم به خاطر خاطره‌ای که نوستالژی حساب می‌شود و اینکه هر سال یک برگ برنده رو می‌کند که آن را پویا نگه می‌دارد و آن هم افزودن شخصیت‌های جدید به سریال است. در این سالها همه ما دیده‌ایم که بزرگترها عاشقانه پای این مجموعه می‌نشینند و بچه‌ها مدام سرشان در موبایل است و توجهی به کلاه قرمزی ندارند.  

**کارگردانی وسوسه‌ام می‌کند

وی با اشاره به حضور در ژانر نویسندگی و کارگردانی نیز گفت: تا چندی پیش با قاطعیت درباره کارگردانی نه می‌گفتم، اما الان کمی وسوسه‌ام می‌کند و بدم نمی‌آید که این بخش را هم تجربه کنم، اما دنبالش نیستم و اگر تهیه کننده‌ای پیشنهاد دهد قبول می‌کنم. در مورد نویسندگی هم باید بگویم که همچنان بر این باورم که کار سختی است و نویسنده‌ها برایم آدم‌های عجیب و غریبی هستند و به همین خاطر هیچوقت به سمتش نرفتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.