چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

محمود عزیزی:

این روزها متر سنجش تئاتر و سینما گیشه شده است

محمود عزیزی

خبرگزاری میزان: بازیگر فیلم بادیگارد گفت: تئاتر امروز ما تبدیل نمایش لاله زاری شده است و کارگردانان مجبورند برای به دست آوردن گیشه هر چهره ای را روی صحنه ببرند تا سر آخر کارشان بفروشد.

محمود عزیزی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها از فضای بازیگری فاصله گرفته درخصوص پیشنهاد انتصاب وی برای یکی از پست‌های مرکز هنرهای نمایشی گفت: خوشبختانه امسال هیچ پیشنهادی از سوی مرکز هنرهای نمایشی برای پذیرفتن ریاست هیچ یک از اماکن تئاتری به من نشد.

وی در همین راستا اضافه کرد: من قبلاً سابقه حضور در تمامی جایگاه‌ها همچون ریاست تئاترشهر را داشته ام و می دانم که اداره این اماکن با توجه به وضع موجود سخت است. امسال افراد پرتوانی همچون "نادر برهانی مرند" برای ریاست جشنواره تئاتر فجر و همچنین شهرام کرمی برای ریاست مرکز هنرهای نمایشی انتخاب شده اند، اما متاسفانه این افراد در سیاست گذاری های اصلی تئاتر تعیین کننده نیستند.


بازیگر فیلم بادیگارد درباره دوری خود از عرصه کارگردانی تئاتر تاکید کرد: این روزها متر سنجش تئاتر و سینما گیشه شده است. این با تفکری که من در قبال سینما و تئاتر دارم متفاوت است. گاهی تئاتر کار می کردم اما با وضعیت تئاتر امروز که همه چیزش را گیشه تعیین می کند توان کارگردانی تئاتر ندارم.

وی مسئولین فرهنگی را ملزم به پاسخگویی به شرایط فعلی هنر خواند و اضافه کرد: از نظر من تمامی مشکلات تئاتر از زیر ساخت آن می‌آید و مسئولین باید برای حل مشکلات اقدام کنند. اهالی تئاتر و هنرمندان گاهاً مجبور به استفاده از بازیگران چهره هستند اما این تقصیر آنها نیست. به بازیگرانی که از سینما به تئاتر آمده اند نمی شود ایراد گرفت بلکه ایراد اصلی متوجه سیاست گذاران بخش فرهنگی است.

بازیگر "سریال ستایش" درباره بازگشت خود به عرصه بازیگری تلویزیون در سریال "تعطیلات رویایی" تصریح کرد: سریال تعطیلات رویایی را به دلیل همکاری قبلی با تهیه کننده اثر پذیرفتم زیرا وی انسان بسیار شریفی است. طی سال گذشته هیچ کار خوبی به من پیشنهاد نشده که من بخواهم آن را رد کنم. اگر کار خوبی به من پیشنهاد شود قطعاً آن را خواهم پذیرفت زیرا کار من بازیگری است.

وی با اشاره به بازی در مدیوم تلویزیون افزود: اگر در ادامه سال پیشنهادی از سینما، تئاتر و تلویزیون داشته باشم آن را خواهم پذیرفت. منتها ترجیح همیشگی من بازی در تلویزیون است زیرا اعتقاد دارم نجابتی که در تلویزیون وجود دارد در تئاتر و سینما نیست. تلویزیون نزدیکی بسیار بیشتری با مخاطب دارد و وقتی کار خوبی ساخته می شود مردم به شدت استقبال می کنند.


بازیگر فیلم "دختر عمو پسر عمو" بازیگری را شغل خود معرفی کرد و ادامه داد: بی نهایت دلتنگ بازیگری هستم. وقتی بازیگری را که سالها بازی کرده از این عرصه دور می کنید مثل این است که وی را خفه کرده باشید.

عزیزی تئاتر امروز را نمایش گیشه زده خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب تئاتر درآمد درستی ندارد و به همین دلیل گروه ها به استفاده از بازیگرانی فکر می کنند که تضمین کننده گیشه باشند. تئاتر امروز ما تبدیل نمایش لاله زاری شده است و کارگردانان مجبورند برای به دست آوردن گیشه هر چهره ای را روی صحنه ببرند تا سر آخر کارشان بفروشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.