شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

رقابت «پانگار» در جشنواره «کلکته»

مستند «پانگار»

سینماپرس: مستند «پانگار» ساخته سعادتعلی سعیدپور موفق به حضور در بخش مسابقه فیلم های مستند جشنواره کلکته هند شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند ایرانی «پانگار» ساخته سعادتعلی سعیدپور و از تولیدات موسسه سینمایی برگ سبز اصفهان نگاهی دارد به زندگی رحیم عظیمی هنرمند نگارگری که از پاهایش به جای دست کمک گرفته و علاوه بر انجام امور روزمره و تحصیل در دانشگاه، آثار هنری خارق العاده ای خلق می کند.

مستند «پانگار» به تازگی موفق به حضور در بخش مسابقه فیلم های مستند جشنواره کلکته هند شده است.

در بخشی از شعار جشنواره Whatashort آمده است: «هر فیلمنامه پیامی برای انتقال دارد، هر دوربین داستانی برای به تصویر کشیدن و هر فیلم کوتاه قصه ای برای شیفته کردن مخاطب»

 این جشنواره از سال ۲۰۱۴ کار خود را در دهلی نو آغاز کرد و اکنون چهارمین دوره خود را تجربه می کند. فیلم «پانگار» تنها نماینده ایران در بخش مستند این جشنواره است و با ۲۹ فیلم از دیگر کشورهای جهان رقابت می کند. جشنواره WIIFF۲۰۱۸  از ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ژوئیه در دهلی نو برگزار می شود.

مستند «پانگار» پیش از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم مردم شناسی فیلادلفیا آمریکا (SFAA) و دریافت لوح تقدیر بهترین بازیگر در سومین جشنواره بین المللی فیلم پرواز تهران شده بود و همچنین در بخش مسابقه جشنواره فیلم های فرقه ای – فرهنگی کلکته هند CICFF  و نیز حضور پررنگی داشت.

عوامل تولید فیلم مستند «پانگار» عبارتند از نویسنده فیلمنامه و کارگردان: سعادتعلی سعیدپور، تصویربردار: مهدی ناطق زاده، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: کریم گلپور، مدیر تولید: علیرضا نظارتی، پخش بین الملل: حسین نظرپور، تهیه کننده: سید محسن طباطبایی پور (موسسه سینمایی برگ سبز اصفهان)، زمان فیلم ۲۹ دقیقه، زبان فیلم: ترکی، سال تولید ۱۳۹۵.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.