شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

«منو ببین» درباره اضطراب کودکان است

انیمیشن کوتاه «منو ببین»

سینماپرس: کارگردان «منو ببین» با اشاره به ساخت این انیمیشن اظهار کرد که مساله آن تلنگر زدن به پدر و مادرها برای توجه بیشتر به دنیای کودکان است.

به گزارش سینماپرس، رضا مهرانفر کارگردان انیمیشن کوتاه «منو ببین» که ساخت آن را به تازگی به پایان رسانده است  گفت: «منو ببین» اثر کوتاهی است با مدت زمان سه دقیقه که به مساله اضطراب در کودکان می پردازد و به سفارش سازمان بهزیستی کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: تکنیک ساخت این انیمیشن ۲بعدی است و فیلم از ۲ دیدگاه روایت می شود؛ یک زاویه دیدگاه کودکی است که در موقعیت های مختلف دچار اضطراب و ترس می شود و نگاه دیگر از منظر افرادیست که در آن موقعیت در اطراف او قرار دارند و متوجه نظرگاه مضطربانه کودک نمی شوند و او را نادیده می گیرند.

کارگردان «منو ببین» درباره جزییات ساخت این اثر توضیح داد: ما کار روی فیلمنامه و ساخت اثر را در اردیبهشت ۹۶ شروع کردیم و بیش از یک سال درگیر بودیم و در حال حاضر نیز بنا داریم آن را به جشنواره های معتبر داخلی و خارجی بفرستیم.

وی با اشاره به حساسیت موضوع این انیمیشن کوتاه اظهار کرد: موضوع این فیلم اضطراب کودکان است و به همین دلیل از زمان نگارش فیلمنامه و در طول  ساخت، ما با یک روانشناس در ارتباط بودیم و بسیار علمی و حساب شده کار را پیش بردیم.

این کارگردان عنوان کرد: این انیمیشن تلنگری به پدر و مادرهاست تا بگوییم کودکان دنیا را به گونه دیگری می بینند و حتی می فهمند که بزرگترها این دید را ندارند و به دنیای آنها توجه نمی کنند.

کارگردان مجموعه «کودک شو» شبکه نسیم در پایان اظهار کرد: فیلم ها و آثار کودک تلنگری هستند تا به این دنیای کودکانه بیشتر توجه کنیم. در «کودک شو» ما می خواهیم به پدر و مادرها نشان دهیم که چقدر با کودکان خود ارتباط مفید و سازنده دارند و بسیاری از آنها وقتی به برنامه می آیند و سوالاتی را از آنها درباره فرزندشان می پرسیم غافلگیر می شوند.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.