دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

انتشار فراخوان «رویداد خلق ایده»

شناسایی نیروهای مستعد و تقویت سینما از طریق ارتقای ایده‌های سینمایی

 رویداد «خلق ایده»

سینماپرس: فراخوان نخستین دوره از «رویداد خلق ایده» با هدف شناسایی نیروهای مستعد در زمینه فیلمنامه نویسی، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، «رویداد خلق ایده»، این رویداد که نخستین دوره آن چهارشنبه، ۳ مرداد ماه ۹۷ همزمان با میلاد امام رضا (ع) آغاز می شود، بستری مناسب را برای نویسندگان و ایده‌پردازان فراهم آورده تا در یک مسیر مشخص، خلاقیت و استعداد خود را با همراهی دست اندرکاران سینمای حرفه‌ای عرضه نمایند.

در این رویداد شرکت کنندگان فرصت خواهند داشت تا به شکل گروهی و زیر نظر اساتید فیلمنامه‌نویسی،  روی ایده‌های خود کار کرده و یک طرح ۴ صفحه‌ای برای نگارش فیلمنامه‌ی سینمایی آماده کنند.

طرح‌های آماده شده توسط شرکت کنندگان در قالب یک رقابت آموزشی، برای هیئت داوری، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، و مسئولان سینمایی، ارائه می شود.

اهداف «رویداد خلق ایده»

اهداف این رویداد عبارتند از: تقویت سینما از طریق ارتقای ایده‌های سینمایی با اتکا به کار گروهی، ایجاد طوفان افکار و بهره‌گیری از مشاوره اساتید؛  ایجاد زمینه‌ مناسب برای کسب تجربه،  افزایش آگاهی، شناسایی نیروهای خلاق و مستعد؛  امیدآفرینی میان نیروهای مستعد،  ترویج کارگروهی،  بازاریابی و عرضه مستقیم ایده و طرح به تهیه‌کنندگان، کارگردانان و مسئولان سینمایی و آشنایی رو در رو با مدیران و صاحب نظران سینما.

شرط ورود به «رویداد خلق ایده»

شرط ورود به این رویداد داشتن یک ایده‌ی چند خطی است که دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم جهت تبدیل شدن به یک فیلمنامه سینمایی باشد.

هر یک از شرکت کنندگان در همان ساعات ابتدایی از شروع رویداد، یک دقیقه فرصت خواهند داشت تا ایده خود را بیان کرده و در نهایت با آرای داوران ۲۰ ایده برگزیده خواهد شد.

در ادامه این رویداد گروه‌های نویسندگی تشکیل شده و گروه‌ها با همراهی فیلمنامه نویسان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما که در مقام منتور (مربی) حضور دارند به نگارش یک طرح ۴ صفحه‌ای خواهند پرداخت.

جوایز

همایش «رویداد خلق ایده» پس از ۵۴ ساعت کار گروهی، روز جمعه، ۵ مرداد ماه به پایان می رسد و به گروه های برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

جوایزی که در روز اختتامیه «رویداد خلق ایده» اهدا خواهد شد عبارتند از:

_لوح تقدیر و مبلغ ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان گروه اول

– لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان گروه دوم

– لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان تیم سوم

در این رویداد جوایز تشویقی هم ارائه خواهد شد که شامل اهدای ۱۰ جایزه هریک به ارزش ۱میلیون تومان به انتخاب تهیه کنندگان حاضر در اختتامیه به ۱۰ گروه برگزیده است.

جایزه ویژه

با حضور تیم داوران بنیاد سینمایی فارابی،  از میان طرح‌های نگاشته شده با موضوعاتی همچون سینمای اجتماعی با رویکرد مصلحانه، سینمای مقاومت، سینمای معناگرا (معنویت گرا)، سینمای کودک (برای کودک و خانواده) و هر طرحی که قصه‌ای نو و موثر برای عرضه در سینما داشته باشد،  ۳طرح‌ برگزیده شده و با عقد قرارداد جهت نگارش فیلمنامه یا خرید طرح ۴صفحه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این رویداد به همت یک تیم مستقل و با حمایت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسسه تصویر شهر و بنیاد سینمایی فارابی، و به دبیری مصطفی نظری‌ زاده، برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

ثبت نام شرکت کنندگان در «رویداد خلق ایده» از ۱۵ تیر آغاز شده و تا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان برای ثبت نام به وب سایت www.startartweekend.ir مراجعه کرده و پس از مطالعه فراخوان، ثبت نام خود را نهایی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.