چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

مسئولانی که برای ۴۰ سالگی «هیچ» جشن گرفتند

 نمایشگاه «هیچ و همه»

سینماپرس: برخی از مسئولان فرهنگی برای ۴۰ سال فعالیت مجسمه‌سازی که به‌خاطر آثار پوچگرا و ضداخلاقی‌اش حتی در دوران طاغوت هم با انتقادات بسیاری مواجه شده بود، جشن گرفتند!

به گزارش سینماپرس، نمایشگاهی با عنوان ۴۰ سال فعالیت پرویز تناولی درحالی برگزار شده که جمعی از مسئولان فرهنگی نیز به استقبال این نمایشگاه رفتند! پرویز تناولی، مجسمه‌سازی است که آثارش با مضامین پوچگرا و جنسی شناخته می‌شود. مهم‌ترین مجسمه وی با عنوان «هیچ» نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

آثار تناولی به قدری مستهجن بودند که حتی نشریه فردوسی نیز قبل از انقلاب نوشته بود: «خوب شد مردم به نمایشگاه این مجسمه‌ساز نیامدند و ندیدند که چه آثار ضداخلاقی به‌نمایش درآمده است. » او همچنین در سال ۱۳۴۸ با ساخت مجسمه‌ای از ضریحی که درون آن یک آفتابه قرار داشت اوج دین‌ستیزی خود را نشان داد.


اما نکته جالب، حضور پررنگ مسئولان به اصطلاح فرهنگی در نمایشگاه ۴۰ سالگی این مجسمه‌ساز پوچگرا و ضداخلاق است. طوری که طی روزهای اخیر، چهره‌هایی چون علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری،   احمد مسجد جامعی عضو فراکسیون اصلاح طلب ها در شورای شهر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و ... به بازدید از این نمایشگاه پرداختند.


 تناولی با حمایت تبلیغاتی و بودجه اعطایی دفتر فرح در رژیم پهلوی خودنمایی کرد و به شهرت رسید. وی در دوران طاغوت مشاور فرح پهلوی بود و در سال ۵۶ به عضویت شورای مرکزی جشن‌های ایران و آمریکا درآمد. تناولی همچنین از همکاران جشن‌های مبتذل هنر شیراز نیز بوده است.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.