جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

بهروز بقایی:

برگزاری جشنواره‌ سیره رضوی سبب آرامش روانی و قلبی است

بهروز بقایی

تسنیم: بهروز بقایی با اشاره به اینکه تاکنون با جشنواره رضوی آشنا نبودم و به تازه‌گی آشنا شدم، برگزاری جشنواره‌ای با موضوع سیره رضوی را سبب آرامش روانی جامعه و آرامش قلبی شرکت‌کنندگان و خوانندگان کتاب‌ها معرفی کرد.

بهروز بقایی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس در خصوص جایگاه و اهمیت جشنواره‌های مختلف در جامعه گفت: برگزاری جشنواره‌ها به معنی حضور در عرصه‌ای خاص است؛ یعنی وقتی ما برای کتابخوانی و به صورت ویژه‌تر موضوع سیره رضوی جشنواره کتابخوانی برگزار می‌کنیم، یعنی ما در این حوزه قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و کتاب‌های خوبی داریم و نشان از آن دارد که ما در حوزه مذهب کارهای فرهنگی خوبی انجام داده‌ایم و می‌دهیم و این به لطف نهاد کتابخانه‌ها در حال وقوع است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ای با موضوع سیره رضوی سبب آرامش روانی جامعه و آرامش قلبی شرکت‌کنندگان و خوانندگان کتاب‌ها و کسانی است که به ائمه اطهار(ع) دلبستگی دارند. 

این کارگردان با اشاره به ضرورت شناخت سیره رضوی عنوان کرد: وقتی جشنواره‌ای با موضوع سیره رضوی در جامعه برگزار می‌شود باعث ایجاد شناخت بهتر مردم از امام رضا(ع) است. مردم رهبران دینی خود را می‌شناسند اما برای اینکه به شناخت بهتری برسند باید در مورد آنها مطالعه کنند و به جزئیات زندگی آنها دسترسی داشته باشند و لذا موجب دوستی هرچه بیشتر مردم با خاندان اهل بیت(ع) می‌شود.

بقایی با تأکید بر اهمیت جذب اعضا به کتابخانه‌ها بیان کرد: جذب اعضا به کتابخانه‌ها از هر طریقی که باشد خوب و ضروری است و وقتی این جذب از طریق مذهبی و موضوع و نگرش‌های فرهنگی باشد بسیار بهتر خواهد بود و هرچه اعضای کتابخانه‌ها بیشتر باشند برای جامعه بهتر خواهد بود و جامعه به بالندگی بیشتری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: من تا کنون با جشنواره رضوی آشنا نبودم و به تازه‌گی با این جشنواره آشنا شدم برای شرکت به کتابخانه‌ها مراجعه خواهم کرد. هرچه مردم ما کتابخوان‌تر شوند به رشد و تعالی نزدیک‌تر خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.