شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

تحسین آخرین فیلم تام کروز در فرانسه

مأموریت غیرممکن - تام کروز

سینماپرس: پس از شروع اکران عمومی قسمت ششم مجموعه «ماموریت غیرممکن» با بازی تام کروز در فرانسه، منتقدان نظرات مثبتی درباره این فیلم ارائه دادند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، نقدهایی که تا الان از فیلم‌ «ماموریت غیرممکن: فال‌آوت» منتشر شده‌اند بیشتر مثبت بوده و منتقدان بیشتر از سکانس‌های اکشن فیلم تعریف کرده اند.

این ششمین قسمت در فرنچایز «ماموریت غیرممکن» است و در آن تام کروز یک بار دیگر نقش شخصیت اتان هانت از سازمان اطلاعاتی آی‌ام‌اف را ایفا می‌کند. او در پاریس و لندن ماموران سازمان تروریستی سندیکا را دنبال می‌کند و تحت تعقیب آنها قرار می‌گیرد. این فیلم کریستوفر مک‌کوآری را پس از موفقیت باکس‌آفیسی و انتقادی فیلم سال ۲۰۱۵ «ماموریت غیرممکن: ملت سرکش» دوباره روی صندلی کارگردانی ‌نشانده است و از بازیگرانش می‌توان به ربکا فرگوسن، هنری کویل و ونسا کربی اشاره کرد.

تا اینجا منتقدان می‌گویند ماموریت موفقیت‌آمیز بوده است. با وجود اینکه تاد مک‌کارتی منتقد هالیوود ریپورتر گفت خط داستانی فیلم «غیرقابل رمزگشایی» است، در عین حال نوشت که اکشن فیلم به تنهایی باعث شد فیلم تبدیل به یک «منظره سریع در حال حرکت» شود که «به شیوه‌ای خارق‌العاده به جلو حرکت می‌کند.»

او نوشت: شاید هرگز پاریس صحنه چنین اکشن خارق‌العاده‌ای که شامل دو صحنه دنبال‌بازی با موتور و ماشین می‌شود، نبوده باشد. در صحنه‌هایی مثل این، هر حسی از ضرورت دراماتیک یا هدف واقعی کاملا توسط حس خالص اکشن از میان می‌رود که در فرمت آی‌مکس بسیار هم شدیدتر می‌شود. بازسازی زیبای لورن بالفی از تم‌های آهنگین اصلی فیلم هم در تمام طول فیلم به صحنه‌های اکشن کمک می‌کنند.

کریس ناشاواتی از انترتینمنت ویکلی نوشت که این فیلم ثابت می‌کند این فرنچایز درست مثل ستاره‌اش که به نظر می‌رسد هرگز پیر نمی‌شود، هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. با این حال بر خلاف مک‌کارتی، این منتقد از خط داستانی فیلم تعریف کرد و گفت «از نظر روایتی جاه‌طلبانه و به اندازه بدل‌کاری‌های جذاب کروز، هوشمندانه است.»

او نوشت: الان وقتش شده که حداقل این مکالمه را آغاز کنیم که فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» توانسته‌اند از فیلم‌های جیمز باند جلو بزنند.

دیگر مجله‌ها مثل فوربز هم این فیلم را به عنوان تزیین روی کیکی توصیف کردند که شاید بتوان آن را بهترین فرنچایز اکشن در تاریخ مدرن سینما خواند. اسکات مندلسون منتقد فوربز گفت «ماموریت غیرممکن» جدید سرعت بدون‌توقف «مد مکس: جاده خشم»، شدت و سنگینی «شوالیه تاریک» و سبکی خاص دارد که باعث می‌شود دیگر سخت بتوان گفت تام کروز یک بازیگر اکشن تکراری است و نوآوری ندارد.

مایک رایان از آپ‌راکس در نقد خود به این نکته اشاره کرد که این فیلم‌ «اسکای‌فال» مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» است از این نظر که بیننده برای اینکه بتواند کاملا از آن لذت ببرد باید تا حدودی فیلم‌های قبلی را تماشا کرده باشد

منتقدان «ماموریت غیرممکن» جدید را تحسین کردند/ تام کروز در اوج .

مک‌کوآری هم از تحسین‌ها جا نماند و همانند سم آدامز منتقد اسلِیت نوشت این کارگردان توانسته از تضادها و خطوط داستانی گذشته این فرنچایز به نفع خود استفاده کند. او اضافه کرد: شاید بینندگانی هم وجود داشته باشند که احساساتی نسبت به این شخصیت‌ها را از فیلم‌های گذشته با خود دارند و این احساسات فراتر از آن هستند که فقط به این مربوط باشند که این شخصیت‌ها چقدر در حین هدف‌گیری با تفنگ‌های تک‌تیرانداز و آویزان شدن از لبه ساختمان‌ها جذاب به نظر می‌رسند. مک‌کوآری توانست از آن احساسات به نفع خود در داستان استفاده کند.

نمایش این فیلم از ۱۲ جولای در پاریس شروع شده و آمریکایی‌ها از ۲۷ جولای به تماشای آن می‌نشینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.