شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

بهروز افخمی: ۴۰سالگی انقلاب موضوع جذابی برای برنامه‌های تلویزیونی است

بهروز افخمی در اکران خصوصی فیلم سینمایی ساعت ۵ عصر

خبرگزاری فارس: بهروز افخمی (کارگردان سینما و کارشناس) گفت: جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی می تواند موضوع خوبی برای برنامه های تلویزیونی باشد، به طوری که برنامه های مختلف از نگاه های گوناگون عملکرد ده ساله انقلاب را بررسی کرده و با جشن سی سالگی انقلاب در قیاس قرار دهند.

برنامه «سینما معیار» رادیو گفت‌وگو در ارتباط تلفنی با بهروز افخمی (کارگردان سینما و کارشناس) روی آنتن رفت.

در این برنامه بهروز افخمی با اشاره به تولیدات سینما به مناسبت فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به واسطه سازمان های خصوصی که با بودجه های دولتی اداره می شوند پیشنهادات مختلف سینمایی به دست من رسید که خواستار تولید فیلم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: به دلیل عدم وجود زمان مناسب برای تولید مطلوب فیلم سینمایی پیشنهادات ارائه شده را رد کردم.

این کارگردان سینما اضافه کرد: بسیاری از سازمان های وابسته به دولت در پروسه ساخت و تولید فیلم کیفیت تولید را مورد توجه قرار نمی دهند.

وی با اشاره به این که چهل سالگی انقلاب نیاز به فیلم سینمایی ندارد، تصریح کرد: جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی می تواند موضوع خوبی برای برنامه های تلویزیونی باشد، به طوری که برنامه های مختلف از نگاه های گوناگون عملکرد ده ساله انقلاب را بررسی کرده و با جشن سی سالگی انقلاب در قیاس قرار دهند.

بهروز افخمی همچنین در ادامه افزود: فیلم سینمایی به مناسبت چهل سالگی انقلاب زمانی می تواند تولید شود که یک کارگردان یا تهیه کننده از دهه های قبل بر روی چنین سوژه ای متمرکز باشد.

وی با اشاره به تفاوت سینما با سایر رسانه های تصویری، اظهار داشت: سینما وظیفه ای برای تولیدات سفارشی ندارد، در حالی که می تواند در صورت تولید سفارشی با به کارگیری بهترین توان و انرژی فیلم های بسیار ارزشمند و خوبی را تولید کند.

این کارشناس سینما با بیان این که موضوعات سینمایی تفاوت های بسیاری را با سوژه های تلویزیونی دارند، عنوان کرد: موسسات غیر خصوصی به دلیل افزایش مشکلات کشور در ماه های اخیر و به واسطه نوسانات ارز توان پرداخت هزینه های مطلوب برای تولید فیلم را ندارند.

وی در مورد فعالیت های خود در سینما توضیح داد: بعد از جدایی از برنامه هفت فیلم نامه های متعددی را نوشتم و امیدوارم که در سال جاری حداقل یکی از فیلم نامه های آماده را به تولید سینمایی برسانم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.